logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۹۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ایثارگران بیشترین سهم را در انتقال ارزش های انقلاب اسلامی دارند/ پیام آوران ایثار،تابع بخشنامه و آیین نامه دولتی نیستند

ایثارگران-بیشترین-سهم-را-در-انتقال-ارزش-های-انقلاب-اسلامی-دارند-پیام-آوران-ایثار،تابع-بخشنامه-و-آیین-نامه-دولتی-نیستند

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران گنجینه عظیم و مقدس دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند که در متن حادثه بودند و بیشترین سهم را در انتقال این ارزش ها برخوردار هستند.

به گزارش موج رسا; کارگاه آموزشی پیام آوران ایثار در زنجان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، رییس اداره پیام آوران ایثار و از جانبازان سرافراز کشور، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حجت الاسلام صادقی مدرس کارگاه، جمعی از پیام آوران ایثار زنجان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن تقدیر از بنیاد شهید استان زنجان در برگزاری این کارگاه، با اشاره به عناصر انتقال پیام اظهار داشت: در حوزه پیام آوران ایثار اگر ما بخواهیم یک پیام از دوران انقلاب و دفاع مقدس را به یک نسلی انتقال دهیم نیاز به محتوای پیام، ابزار انتقال، گیرنده و فرستنده محتوای پیام هستیم

اسکندر یاری نسب دوران انقلاب و دفاع مقدس را یک گنجینه ارزشمند به عنوان محتوای پیام پیام آوران ایثار برشمرد و گفت: دوران انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه ای از معارف، با آموزه های دینی، مذهبی، شیعی است که به عنوان پیام پیام آوران ایثار تلقی می شود و هر آنچه که در انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است به عنوان یک رخداد فرهنگی و به عنوان انقلابی که ماهیت فرهنگی دارد و کسانی که در شکل گیری این نظام، پیروزی، تثبیت و تقویت آن نقش داشتند در این پیام رسانی موثر هستند.

وی ایثارگران را گنجینه عظیم و مقدسی عنوان کرد که کوله باری از پیام و گنجینه ای قوی و غنی در دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند که در متن حادثه بودند و بیشترین سهم را در انتقال این ارزش ها برخوردار هستند و با اسنادی که در دل دارند و می توانند این پیام را به نحو احسن به نسل کنونی برسانند چراکه خود  خالق پیام هستند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص ابزارهای انتقال پیام یادآور شد: در دنیای امروزی به عنوان دهکده جهانی که انواع ابزار و تکنولوژی مختلف وجود دارد، روش ها و قالب های مختلفی به عنوان ابزار انتقال پیام پیام آوران ایثار وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آموزه های دینی و شیعی ما روایت گری و سخنوری به عنوان یک هنر تبلیغی به شمار می رود و تاثیرگذار بوده، همچنان نیز بهترین روش برای انتقال پیام است، بویژه اگر خود فرد خالق پیام باشد.

یاری نسب در خصوص پیام آوران ایثار به عنوان فرستنده پیام، تاکید کرد: رسالت همه ما یک رسالت مهم و ویژه ای در انتقال پیام دوران انقلاب و دفاع مقدس و پیام همرزمان شهید، آزادگان سرافراز و خانواده عزیز شهدا و ایثارگران است که در به ثمر نشستن انقلاب نقش داشته و برای پاسداشت این فرهنگ تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه پیام آوران ایثار مردمی است، اظهار داشت: پیام آوران ایثار جزو خالقان پیام به شمار می روند، در بین مردم و یک شبکه گسترده مردمی هستند که هم شناسنامه دارند و هم کارنامه دارند و تابع بخشنامه و آیین نامه دولتی نیستند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نسل جوان را گیرنده پیام پیام آوران ایثار برشمرد و گفت: در شرایط امروزی که نسل جوان در باران تبلیغی گسترده ای قرار دارند، باید تلاش کنیم که پیام پیام آوران ایثار به نحو احسن به نسل جوان انتقال یابد.

وی با بیان اینکه حسینیه اعظم را که به عنوان یکی از بزرگترین اجتماع تاریخ تشییع به شمار می رود، نمونه کار مردمی است، توضیح داد: آنچه که حسینیه را به اینجا رسانده علقه و علاقه تشکل های مردمی بوده که نسل به نسل و سینه به سینه در کشور منتقل شده و در سطح دنیا خود را نشان داده است و ما نیز اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به تاسی از فرهنگ عاشورا به آینده منتقل کنیم حتما باید روی مولفه های مردمی و پایگاه های مردمی حساب باز کنیم.

یاری نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نفر در سطح کشور به عنوان پیام آوران ایثار آموزش دیده اند، اظهار داشت: از استان زنجان نیز 60 نفر در این دوره ها حضور داشته و با اصول سخنوری و انتقال پیام آشنا شده اند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی را فرصت مناسبی در حوزه ایثار و شهادت برشمرد و افزود: کلاس های آموزشی حداقل کاری است که پیام آوران با قالب ها و نحوه انتقال پیام آشنا می شوند.

این مقام مسئول در خطاب به پیام آوران ایثار زنجانی، گفت: محتوای اصلی در دست شماست که هم در آن دوره جانفشانی کردید و هم امروز این پیام ها را که نیاز واقعی جامعه است در حد وسع و توان انتقال می دهید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این کارگاه ضمن خیرمقدم به پیام آوران ایثار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جامعه ایثارگری را مروجین فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه ایثارگری در نقش یک جبهه فرهنگی در جامعه نقش آفرینی می کنند.

علی کاظمی تصریح کرد: زنجان به لحاظ وسعت آبی و خاکی جمعیتی خود در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و در نزدیک به 40 عملیات پر فتوح نقش اساسی و خط شکنی داشتند.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار جانباز، 3 هزار شهید و 586 آزاده که سند افتخار استان به شمار می روند، اضافه کرد: غواصان خط شکن زنجانی سند پیروزی و افتخار استان هستند که امیدواریم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: 50 هزار خانواده ایثارگران به صورت مستقیم با بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط هستند که فرصت مناسبی برای انجام وظیفه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و احیای این ارزش ها است.

وی وجود هیئت های مذهبی استان به ویژه حسینیه اعظم زنجان را پشتوانه محکمی برای مجاهدپروری و فلسفه کار تبلیغی عنوان کرد و گفت: در موزه شهدای زنجان 160 هزار سند زنده از شهدا به عنوان منابع موثقی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز دانشجو، تصریح کرد: استان زنجان 35 شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در تولید محتوا تلاش بسیاری کرده است، ادامه داد: خادمین شهدا در تولید محتوا تلاش کردند و همه حوزه ها، دستگاه ها و تشکل ها را نسبت به موضوع ایثار و شهادت حساس کرده اند، که امیدواریم علمی که شهدا در دست ما داده اند بر زمین نمانده و بتوانیم این فرهنگ را به نسل های بعد انتقال دهیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه کنونی، تاکید کرد: چنانچه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی اهتمام داشته باشیم می توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی با شعار ایثار جاریست و ایثار ادامه دارد در تلاش است، اقدماتی از قبیل ارائه خدمات خیرخواهانه، وجود تشکل ها و انجمن های خیریه، ایجاد حسینیه شهدا و ... را که نمونه های ایثار اجتماعی است، به عنوان مروجین فرهنگ ایثار اجتماعی به مردم معرفی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خون شهدا نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است، گفت: هر خانه شهید به عنوان یک جبهه فرهنگی و هر یک از اعضای خانواده شهدا به عنوان یک افسر جنگ نرم به شمار می روند تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج دهیم.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از این کارگاه خانواده های معظم شهدا که به عنوان پیام آوران ایثار در این کارگاه حضور داشتند مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

گفتنی است حجت الاسلام صادقی مدرس کارگاه آموزشی پیام آوران ایثار و حمید اعتماد، رییس اداره پیام آوران ایثار و از جانبازان سرافراز کشور از دیگر سخنرانان این کارگاه یک روزه بودند.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر