logo
امروز : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۷۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
صفری در گفت‌وگو با موج رسا:

سرانه هر یتیم از محل کمک‌های حامیان در زنجان 2.5 برابر شده است/ در حوزه مشارکت‌های مردمی 65 درصد رشد درآمد داشتیم

سرانه-هر-یتیم-از-محل-کمک‌های-حامیان-در-زنجان-2.5-برابر-شده-است-در-حوزه-مشارکت‌های-مردمی-65-درصد-رشد-درآمد-داشتیم

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سرانه هر یتیم از محل کمک‌های حامیان در زنجان 2.5 برابر شده است.

هدایت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال به نسبت سه ماهه نخست سال 95 در حوزه مشارکت‌های مردمی 65 درصد رشد درآمدها را داشتیم، اظهار کرد: این عنصر اعتمادی است که مردم به کمیته امداد دارند.

وی با بیان اینکه سرانه یتیم در سال 95 حدود 140 هزار تومان بود که اکنون سرانه یک یتیم از محل کمک‌های حامیان بیش از 2.5 برابر شده است، ابراز کرد: در سال 95 در طرح اکرام ایتام رتبه 25 را داشتیم که اکنون به رتبه دوم رسیده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سال 96 در حوزه زکات رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم، خاطرنشان کرد: اینها شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد اعتماد خوبی از طرف مردم و خیرین به کمیته امداد استان زنجان وجود دارد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران، تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد کردیم و همچنین گفتمان‌سازی که از طریق ائمه جمعه در شهرستانها با محوریت نماینده ولی فقیه در استان زنجان می‌شود، سبب شده تا کمیته امداد به این جایگاه برسد.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد همراه اقتشار نیازمندان و محرومین جامعه بوده و بعد از این نیز خواهد بود، تصریح کرد: آن چیزی ائمه اطهار(ع) خودشان در جامعه اسلامی انجام می‌دادند امروز با توجه به بزرگ شدن جامعه اسلامی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به نیابت از ولی در جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان بازوی ولایت در کنار محرومین جامعه است، خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که کمیته امداد کار فکری، فرهنگی و معیشتی با رویکرد توانمندسازی برای جامعه هدف خود انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه کمیته امداد استان با قوت و شدت بیشتری به انجام وظیفه خواهد پرداخت، اظهار کرد: کمیته امداد فارغ از دسته‌بندی‌های قومی، قبیله‌ای و سیاسی چتر خدمتی خود را حتی برای اقلیت مذهبی نیز فراگیر کرده است.

وی با بیان اینکه شاهد مطلوبیت و جامعیت خدمات کمیته امداد هستیم، عنوان کرد: خوشبختانه کمیته امداد در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و اعتماد بیشتری به این نهاد مردمی دارند.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲