logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۷۴۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جشنواره عشایری زنجان مطرح شد؛

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای روستاییان و عشایر/ عشایر ،جمعیت مولد و کم توقع هستند

اختصاص-12-هزار-میلیارد-تومان-تسهیلات-برای-روستاییان-و-عشایر-عشایر-،جمعیت-مولد-و-کم-توقع-هستند

معاون فرهنگی، اجتماعی برنامه‌ریزی عشایری ریاست جمهوری گفت:12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصد و ۶ درصد برای روستاییان و عشایر کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; نخستین جشنواره عشایری با حضور مسؤولان کشوری و استانی در ییلاقات دیزاب شهرستان طارم برگزار شد.

در این جشنواره احمدعلی کیخا نماینده زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عشایر و روستاییان ثروت‌های کشور محسوب می شوند که باید اهمیت بالایی به مردم قائل شد.

 وی با اشاره به تنوع محصولات در ایران برضروت استفاده از این ظرفیت تاکید کرد و گفت:عشایر با ظرفیت‌های خود می‌توانند موجب شکوفایی در بخش‌های مختلف شوند.

 علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره خاطرنشان کرد: در کشور باید شعار زدگی کنار گذاشته شده و همه موضوعات عملیاتی شود.

وی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه های مختلف، بیان داشت:10 کیلومتر از مسیر زنجان به شمال کشور در انتظار بازگشایی است.

"مریم سرفراز" معاون فرهنگی، اجتماعی برنامه‌ریزی عشایری ریاست جمهوری نیز در این جشنواره اظهار داشت:شرایط امروز کشور حساس بوده و باید بستر خدمت بیشترفراهم شود.

وی با بیان اینکه کشور شرایط به مراتب سخت‌تری را  با همراهی و همدلی مردم و مسئولان طی کرده است، بیان داشت: دیپلماسی سیاسی فعال  کشور می تواند راهگشای مشکلات باشد. سرفرازی موفقیت‌های نظام را حاصل مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: نگاه دولت به عشایر و روستاییان مطلوب بوده و با تصویب قانون اشتغال پایدار،حدود  ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصد و ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

"کرمعلی قندالی " رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این جشنواره خاطرنشان کرد: عشایر همواره دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده و به صورت خودجوش در فعالیت های جامعه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تولید از سیاست‌های پیش رو است، ادامه داد:25 درصد از تولیدات گوشت،35 درصد صنایع دستی و ۲۸ درصد تولید دام سبک کشور توسط عشایر انجام می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه عشایر تنها 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند،افزود: عشایر جمعیت مولد و کم توقع و کم هزینه بوده و به عنوان بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر