logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۶۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور استان‌های جمعیت هلال احمر خبرداد

کاهش ۶ درصدی سوانح جاده‌ای در نوروز امسال

کاهش-۶-درصدی-سوانح-جاده‌ای-در-نوروز-امسال

مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌های سازمان جمعیت هلال احمر از کاهش حدود ۵ تا ۶ درصد سوانح جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

به گزارش موج رسا; حمید ره‌انجام در حاشیه بازدید از پست‌های امدادی شهرهای ابهر، خرم‌دره و زنجان، در جمع خبرنگاران از کاهش حدود ۵ تا ۶ درصد سوانح جاده‌ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این آمار با توجه به توصیه‌های پلیس و نیز رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی در ایام پیک سفر از جمله نوروز می‌تواند بیش از پیش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال، آمارها حاکی از افزایش ۱۲ درصدی تعداد سفرها است،افزود: کاهش آمار سوانح جاده‌ای با وجود افزایش تعداد سفرها،می‌تواند نویدبخش حرکت به سمت بهبود رفتار ترافیکی باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی مجامع و امور استان‌های سازمان جمعیت هلال احمر از فعالیت یک هزار و 300 پایگاه سازمان جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور خبر داد و گفت: این جمعیت از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه حضور پر رنگی در جاده ها خواهد داشت.

ره‌انجام با بیان اینکه نیروی انسانی به‌ویژه داوطلبان و امدادگران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند این جمعیت محسوب می شوند، افزود: با بازدیدی که در این سفر از پست‌های امدادی شهرهای خرم‌دره، ابهر و زنجان انجام شد، اشتیاق و شور و نشاط جوانان را در خدمات‌رسانی به مردم به عینه دیده می شود.

وی تقویت حوزه امداد و نجات را یکی از اقدامات جدی این سازمان در سال جدید عنوان کرد و افزود: تقویت حوزه امداد و نجات قبل از آغاز طرح نوروزی در دستور کار بود که متاسفانه به دلایلی موفق به این کار نشدیم.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر تقویت حوزه امداد و نجات بعد از ایام تعطیلات به تدریج در حال انجام است. وی با بیان اینکه خرید سه فروند بالگرد در دستور کار است که پیش‌بینی می‌کنیم تا تیرماه امسال به این مجموعه اضافه شود،افزود:برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، ۶۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای خرید لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده جمع آوری شد.

ره‌انجام با اشاره به فعالیت‌های یک سال گذشته این جمعیت در حوزه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر به مردم مسلمان میانمار کمک رسانی کرد که این کمک‌ها در حال حاضر در نقطه صفر مرزی بین بنگلادش و میانمار انجام می‌شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر