آغاز طرح حامی برای ۲۷۳۵ دانشآموز ابهری

مجید مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی و تقویت درسی دانشآموزان در معرض افت تحصیلی یا دانشآموزانی است که در نوبت اول در دروس پایه (علوم، ریاضی و فارسی) قابلقبول یا نیازمند به تلاش شدهاند.
بیشتر بخوانید
وی با بیان اینکه طرح حامی یکی از ابتکارات مهم وزارت آموزش و پرورش است، افزود: طرح حامی با شرکت ۲۸۴ نفر حمایتگر و ۲ هزار و ۷۳۵ دانشآموز مورد حمایت قرار گرفته و ۱۵۸ نفر دانشآموز ارجاع به مرکز مشاوره و ۲۳۲ دانش آموز ارجاع به مرکز سنجش جامع در مدارس ابتدایی ابهر آغاز شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه این طرح به منظور تقویت همبستگی و همکاری میان مدارس کشور طراحی شده است، تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد پیوندهای عاطفی و دوستانه بین مدارس برخوردار و غیربرخوردار در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: مدارس برخوردار وظیفه دارند تا به حمایت از مدارس غیربرخوردار بپردازند و در ابعاد مختلف آموزشی، مالی، پرورشی و فرهنگی تجربیات و دستاوردهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
مرادی به اهمیت اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح حامی در سه مدل مختلف طراحی شده است: اول، حمایت مدرسه از مدرسه، دوم، حمایت خیران از مدارس و سوم حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی از مدارس. در حال حاضر، تمرکز اصلی بر روی مدل اول یعنی حمایت مدارس از یکدیگر قرار دارد. این رویکرد نهتنها به تقویت زیرساختهای آموزشی کمک میکند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مزایای بارز طرح حامی، ایجاد تعاملات فرهنگی میان اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: این طرح به عنوان یک برنامه کاملاً مردمی شناخته میشود که با مشارکت فعال جامعه محقق خواهد شد. در واقع، این طرح فرصتی برای همبستگی اجتماعی و تقویت حس مسئولیتپذیری در میان دانشآموزان و معلمان فراهم میآورد.
انتهای خبر/