logo
امروز : دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۳۴۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ماهنشان خبر داد:

تعویض ۸۱۲۵ شناسنامه جلد‌قرمز در ماهنشان

تعویض-۸۱۲۵-شناسنامه-جلد‌قرمز-در-ماهنشان
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ماهنشان گفت: در شهرستان ماهنشان، 15 هزار و ۲۳۸ جلد شناسنامه قدیمی وجود دارد که از سال ۱۳۹۱ تعویض آن‌ها آغاز شده و تاکنون 8 هزار و ۱۲۵ جلد تعویض شده است.

مسعود آرین‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بر اساس آمار موجود، در شهرستان ماهنشان، تعداد ۱۵ هزار و ۲۳۷ جلد شناسنامه قدیمی (جلد‌قرمز) در دست مردم وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از سال 1391، طرح تعویض این شناسنامه‌ها آغاز شده است و تاکنون 8 هزار و ۱۲۵ جلد شناسنامه تعویض شده است، بیان کرد: این بدان معنا است که هنوز 7 هزار و ۱۱۲ جلد شناسنامه قدیمی در دست مردم باقی مانده است که نیازمند تعویض هستند.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ماهنشان ابراز کرد: در سال‌های اخیر استقبال مردم از این طرح افزایش پیدا کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه ساکنان شهرستان ماهنشان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، درخواست تعویض شناسنامه خود را ثبت کنند، عنوان کرد: مدارک لازم برای تعویض شناسنامه شامل اصل شناسنامه قدیمی و یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید است.

آرین‌فر تصریح کرد: پس از ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان درخواست‌های تعویض به مرکز تجمیع چاپ شناسنامه در استان ارسال می‌شوند و شناسنامه‌های جدید پس از چاپ، از طریق پست به آدرس متقاضیان ارسال خواهند شد.

وی گریزی به مزایای شناسنامه‌های جدید زد و یادآور شد: تعویض شناسنامه مزایای متعددی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به خوانا و تایپی بودن مندرجات شناسنامه جدید، غیرقابل جعل بودن آن، رفع ایرادات احتمالی موجود در شناسنامه‌های قدیمی و همچنین تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات خانوار اشاره کرد. 

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه این طرح در راستای تکمیل اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور و همچنین استقرار دولت الکترونیک اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با تعویض شناسنامه‌های قدیمی، اطلاعات هویتی افراد در پایگاه داده‌های ملی به صورت دقیق و به‌روز ثبت می‌شود که این امر در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: این فرآیند به تسهیل امور اداری و بهبود دسترسی مردم به خدمات دولتی کمک می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر