شناسایی ۹۱ بازمانده از تحصیل در ابهر
داود مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ گفت: آموزش و پرورش تلاش میکند با استفاده از ظرفیتهای موجود در مدارس، محلات، شهرها و روستاها دانشآموزان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند و مدیران مدارس موظف هستند که بهطور داوطلبانه، دانشآموزان سال قبل را که امسال به مدرسه نیامدهاند، پیگیری کنند.
بیشتر بخوانید
وی با بیان اینکه برای کسب اطلاعات افراد بازمانده از تحصیل، از سامانه ثبتاحوال استفاده میکنیم، افزود: کودکان در سن مدرسه شناسایی و اطلاعات آنها به آموزش و پرورش ارائه میشود، سپس سامانه دانشآموزی سیدا، دانشآموزان فعال را با اطلاعات موجود تطبیق میدهد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر با توضیح اینکه با بررسی و پیگیریهای صورت گرفته از خانوادهها، نامهنگاری با اداره مهاجرت، نیروی انتظامی، بهزیستی و ثبتاحوال، ۹۱ بازمانده از تحصیل در ابهر شناسایی شدند، تصریح کرد: در خصوص کودکانی که به دلیل مشکلات مالی یا فقر اجتماعی از تحصیل بازماندهاند نیز با کمک برخی مؤسسات و نهادها از جمله مجمع خیران، تلاش شده موانع مالی آنان برطرف و وارد چرخه آموزش شوند.
وی به دلایل این بازماندگان اشاره کرد و اظهار داشت: اکثراً مهاجرت به خارج از کشور داشتند، تعدادی دارای مشکلاتی مانند معلولیت ذهنی و جسمی که با تأیید بهزیستی قادر به تحصیل نیستند، تعدادی در کودکستانها ثبتنام شدند، سه نفری هم مشکل سنجش دارند که در حال پیگیری است.
مرادی یادآور شد: تعدادی دانشآموز وجود دارند که ثبتنام شدهاند ولی در وسط سال مدرسه را به دلایلی از قبیل مشکلات خانوادگی مانند طلاق، مشاجرات والدین، اعتیاد پدر ترک میکنند که با پیگیری مدیر مدرسه و واحد مشاوره اداره تعدادی به مدرسه بازمیگردند ولی تعداد بسیار کمی هم به مدرسه برنمیگردند که نیاز به کمک دادگستری است.
وی با بیان این که برای شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل طرح شهید محمودوند طراحی شده است، تصریح کرد: در فاز اول باید بازماندگان تحصیلی را شناسایی کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر با توضیح اینکه بازماندگی از تحصیل دانشآموزان یکی از معضلات همیشگی در نظام آموزشی کشورهاست، متذکر شد: بر این اساس آموزش و پرورش هر کشوری مطابق سیاستها و شرایط خود برای کاهش تعداد بازماندگان از تحصیل تلاش میکند.
انتهای خبر/