logo
امروز : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۱۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اورژانس زنجان:

مصرف مشروبات الکلی باعث آسیب کبد می‌شود

مصرف-مشروبات-الکلی-باعث-آسیب-کبد-می‌شود-
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مصرف مشروبات الکلی باعث آسیب کبد می‌شود و گاهی عوارض جبران‌ناپذیری در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، داریوش تقی‌لو با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی خطرناک است و این هشدار توسط افراد باید جدی گرفته شود، گفت: هموطنان با رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادات مذهبی از الکل دوری کنند چراکه مصرف خیلی محدود الکل نیز عوارض زیان‌باری خواهد داشت. 

بیشتر بخوانید

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: تولیدکنندگان مشروبات الکلی در کنار تولید الکل اتانول، اقدام به تولید الکل متانول نیز می‌کنند که عمده مسمویت‌ها مربوط به الکل متانول بوده که عوارض بسیار نگران‌کننده برای مصرف‌کنندگان آن در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قوانین و اعتقادات مذهبی الکل ماده قانونی در کشور نبوده و همه غیرقانونی و آلوده است، اضافه کرد: همه الکل‌های موجود در کشور را باید سمی و غیرقانونی دانست.

وی یادآور شد: مصرف مشروبات الکلی باعث آسیب به کبد می‌شود و مصرف‌کننده الکل دچار مستی شده و کارکرد بدن وی مختل می‌شود وقتی متانول در بدن تجزیه می‌شود فرد به حالت مستی رسیده و دچار بی‌قراری و افت هوشیاری و اختلال دید می‌شود. 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰