logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۴۰۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۳۴۵ تُن پسته در ماهنشان

پیش‌بینی-برداشت-۳۴۵-تُن-پسته-در-ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه برداشت محصول پسته از اواسط شهریور ماه در ماهنشان آغاز می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۴۵ تُن محصول از باغات شهرستان برداشت شود.

مهدی حسینی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: برداشت محصول پسته در باغات ماهنشان از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود و تا دهه اول مهر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از مقدار ۱۰ هزار هکتار اراضی مستعد و مناسب برای محصول پسته هستند افزود: این محصول در مساحتی بالغ بر ۴۵۵ هکتار کشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۴۵۵ هکتار اراضی زیر کشت مقدار ۳۴۵ تُن محصول برداشت شود.

وی با تاکید کرد: شرایط آب و هوایی منطقه ماهنشان محل مناسبی برای کشت و پرورش نهال‌های پسته است که محصول تولید شده در خود شهرستان مصرف شده و علاوه بر این به مرکز استان و سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

حسینی ابراز کرد: کیفیت پسته‌های تولیدی شهرستان ماهنشان قابل رقابت و مقایسه با پسته تولیدی سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج باغات پسته و کشت محصول نهاد جهاد کشاورزی اقداماتی انجام داده است ادامه داد: از جمله این اقدامات برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت پیوند، تغذیه و نحوه کاشت، اهدای یارانه پیوند پسته و اقداماتی از این قبیل در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان انجام شده است.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه آب و هوای شهر ماهنشان شرایطی مستعد برای کشت انواع محصول پسته است گفت: این محصول در روستاهایی نظیر چهره‌تپه، میرآخور، بهستان و برخی روستاهای دیگر نیز کشت می‌شود.

وی عنوان کرد: انواع و اقسام مختلفی از پسته‌ها از جمله کله‌قوچی، اکبری، احمدآقایی در باغات پسته ماهنشان برداشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه گل‌دهی محصول پسته دیرهنگام‌تر است ادامه داد: در نتیجه امکان سرمازدگی در این محصول کم‌تر است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر