logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۷۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

کنگره شهدای امدادگر در زنجان برگزار می‌شود

کنگره-شهدای-امدادگر-در-زنجان-برگزار-می‌شود-
مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: کنگره شهدای امدادگر در زنجان برگزار می‌شود و ۲۲ نفر جزو شهدای شاخص هستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حکمت‌الله هاشمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هلال‌احمر استان زنجان طی برنامه‌ای در نظر دارد ۱۰ خرداد ماه کنگره شهدا را در استان برگزار کند گفت: این اقدام جهت تبیین و آشنا شدن جوانان با سیره شهدا در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: امروز تکلیف داریم به عنوان مسئولان جامعه بتوانیم نقش‌آفرین مهم در راه شناخت شهدا، ایثار و از خود گذشتکی آن‌ها در جامعه برای نسل‌های آینده باشیم.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان عنوان کرد: بعد از حمایت‌های امداد، نجات و سلامت انسان‌ها برگزاری کنگره شهدا و پرداختن به آن از اهدف اصلی هلال‌احمر است در واقع رسالتی است که در برابر شهدا داریم و باید آن را تبیین و تحویل آیندگان دهیم.

هاشمی با بیان اینکه شهدای امدادگر برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات زیادی را متحمل شدند اظهار کرد: برپایی کنگره شهدا در جامعه نقش مهمی دارد و باید سعی شود منش شهدا برای نسل‌های جدید انقلاب شناسایی و معرفی شود.

وی افزود: هر چه فرهنگ ایثار و شهادت شهدا در جامعه تکرار شود جوانان با تهاجم فرهنگی که توسط دشمنان ایجاد می‌شود، راه شهدا را بهتر پیدا می‌کنند و با شهدا انس می‌گیرند و با فرهنگ ایثار آشنا می‌شوند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: در جریان سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور و همراهان عزیز و برای پیدا کردن ردی از ایشان هلال احمر و گروه امداد و نجات زنجان حضور فعال داشتند و تمام اخبار مربوطه را در راستای یافتن ایشان و همراهان گرامی به مسئولان مربوطه‌ انعکاس دادند. 

هاشمی گفت: عضویت سفیران در هلال‌احمر ارزشمند است و اکنون ۲۸ هزار نفر جوان عضو و داوطلب در هلال‌احمر استان زنجان فعالیت دارند‌.

وی ادامه داد: دو شهید خدمت و هشت نفر شهید سلامت از مجموع ۳۲ نفر شهید امدادگر در استان است که ۲۲ نفر از شهدا جزو شهدای شاخص هستند. 

وی افزود: تامین دارو برای مردم و گروه ایثارگران از جمله اقدامات دیگر هلال‌احمر استان زنجان است که سعی شده مجوز مربوطه برای انجام این اقدام گرفته شود تا داروهای نایاب در بازار یافت شوند و جامعه هدف که ایثارگران و مردم هستند دچار مشکل نباشند.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که کنگره شهدا در زنجان به صورت مستمر اجرا شود و برای کنگره شهدای امدادگر زنجان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

هاشمی عنوان کرد: باید در نظر داشت اعضای هلال‌احمر باید بانک اطلاعات قوی از موقعیت جغرافیایی مناطق خود در دسترس داشته باشند تا در بروز حوادث بتوان اقدامات مهم و سریع برای نجات جان مصدمان انجام داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر