logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۷۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
تنیس و اتفاقی که خیلی مشخص است؛

برنامه‌ریزی برای انتخابات تک‌ کاندیدا

برنامه‌ریزی-برای-انتخابات-تک‌-کاندیدا
انتخابات ریاست فدراسیون تنیس فردا در حالی برگزار می‌شود که نتیجه آن برای همگان از مدت‌ها قبل مشخص است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از دانا؛ مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون تنیس که قرار بود ابتدای خرداد ماه برگزار شود، به علت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به تعویق افتاد تا فردا، دوشنبه هفت خرداد ماه به همان سبک و سیاق سابق و با همان سازوکار پیشین برگزار شود و از بین دو نامزد یکسان، یکی برای چهار سال آینده به ریاست فدراسیون انتخاب شود.

بیشتر بخوانید

در شرایطی که انتقاداتی نسبت به وزیر ورزش و جوانان در پی عدم انتصاب سرپرست برای این فدراسیون در آستانه انتخابات وجود داشت، کیومرث هاشمی در فاصله 48 ساعت مانده به مجمع انتخاباتی سید مهدی حجازی، عضو هیأت رئیسه همین فدراسیون را به سرپرستی فدراسیون منصوب کرد که انتقادات گسترده بسیاری را هم در پی داشت.

در شرایطی که بسیاری از فدراسیون‌ها با نامزدهایی از جریانات و طیف‌های مختلف وارد فضای انتخاباتی می‌شوند، انتخابات تنیس تنها با حضور دو کاندیدا یعنی رئیس و نائب‌رئیس فعلی فدراسیون، این بار با مدیریت عضو هیأت رئیسه همان فدراسیون برگزار خواهد شد که پُر واضح است نتیجه این انتخابات چیست و عملاً فقط یک مجمعی برگزار می‌شود برای خالی نبودن عریضه!

مشخص نیست فدراسیونی که دچار نوعی رخوت راهبردی و استراتژیک شده، چگونه قرار است از دل این انتخاباتی که نتیجه‌اش از ماه‌ها قبل هم مشخص است جان سلامت به در ببرد و دچار تحول شود. فردا قرار است انتخاباتی برگزار شود که احتمالاً جز هزینه برگزاری مجمع و اسکان روسای هیأت‌ها، هیچ آورده دیگری نخواهد داشت.

انتخابات فدراسیون تنیس به هر لطایف الحیلی که هست، برگزار خواهد شد و نتیجه آن را هم همه می‌دانیم اما وزارت ورزش و جوانان در شرایط فعلی می‌بایست تمرکز خود را بر افزایش چند صدایی، پرهیز از رویه یک‌ جهت و افزایش نظرات مخالف بگذارد تا مبادا ورزش به بلایایی که پیش از این در فدراسیون‌ها وجود داشت، مجدداً دچار شود.

اگر چه ابهامات در فرآیند تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون تنیس بسیار است اما بدون تردید این امکان به سادگی وجود داشت که سرپرست فدراسیون برای برگزاری انتخابات، یک کارمند وزارت خارج از محیط تنیس باشد که شائبه افزایش هرگونه تعارض منافع و یا سوگیری از همین مقدار بسیار زیادی که هست، بیش‌تر نشود.

شنیده می‌شود در روزهایی هم که سرپرست برای این فدراسیون تعیین شده، رئیس سابق و کاندیدای ریاست فعلی بدون مشکل خاصی در محل کار و دفتر ریاست خود حاضر شده‌اند و انگار بحث سرپرستی فدراسیون و تشریفات اداری برای بعضی‌ها فاقد هرگونه معناست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر