logo
امروز : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

پیش‌بینی خرید تضمینی ۳۵ هزار تن گندم در ابهر

پیش‌بینی-خرید-تضمینی-۳۵-هزار-تن-گندم-در-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری بیش از ۳۵ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان شهرستان ابهر خریداری شود.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری بیش از ۳۵ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان شهرستان ابهر خریداری شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ تن کلزا نیز در سال‌جاری از مزارع شهرستان برداشت شود که آمادگی لازم برای ‏خرید تضمینی این میزان محصول گندم و کلزا وجود دارد.‏

مولایی تصریح کرد: به منظور خرید ‏تضمینی محصولات کشاورزی استراتژیک شهرستان ابهر شامل گندم و کلزا در سال‌جاری بیش از چهار مرکز خرید در شهرستان پیش‌بینی و ‏اقدامات لازم جهت آمادگی این مراکز انجام شده است‎.‎

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان شهرستان ابهر از نیمه خرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریورماه ‏ادامه دارد گفت: مراکز خرید پیش‌بینی شده شامل سه مرکز برای خرید تضمینی گندم و یک مرکز برای ‏خرید تضمینی کلزا است.

وی یادآور شد: دولت با هدف حمایت از کشاورزان و در راستای حفظ امنیت غذایی، محصولات کشاورزی راهبردی را بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کند.

مولایی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ‏کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است که از این ‏میزان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و حدود ۴۲ هزار هکتار گندم ‏دیم و همچنین ۳۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر