logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۷۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌سازی در جامعه را جدی بگیرند/ تعیین پلیس پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در روستای دو اسب زنجان

دستگاه‌های-اجرایی-فرهنگ‌سازی-در-جامعه-را-جدی-بگیرند-تعیین-پلیس-پیشگیری-از-ساخت-و-ساز-غیرقانونی-در-روستای-دو-اسب-زنجان

فرماندار زنجان از تشکیل پلیس پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در روستای دو اسب زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; رسول بیات امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم(جلوگیری از تصرفات غیرقانونی) با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در بین مردم به کاهش جرم و مشکلات منجر می‌شود، اظهار کرد: نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی موضوع فرهنگ‌سازی در جامعه را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه باید اذعان کنیم که بخشی از مردم به دولت اعتماد ندارند، ابراز کرد: این فرهنگ باید در جامعه جا بیفتد که دارایی دولت برای ملت است.

فرماندار زنجان با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بحث سند اراضی گفت: بر خلاف ادعای منابع طبیعی که اعلام می‌کند برای اراضی سند رسمی صادر شده اما ما در روستای پایین‌کوه با مشکل مواجه هستیم.

وی توجه به نگاه فرهنگی را در کاهش اختلافات و جرائم موثر دانست و خاطرنشان کرد: در روستای دو اسب زنجان که نزدیک محدوده شهر است به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز پلیس پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی تعیین شد.

بیات تاکید کرد: اگر به این مسائل توجه نکنیم با موضوع حاشیه نشینی روبرو خواهیم شد، بخشی از مشکلات در زمینه تصرفات غیرقانونی اراضی به عدم تثبیت اسناد و عدم تشکیل جلسات رفع تداخل مربوط می‌شود.

یوسف رضاپور نیز در این جلسه با اشاره به مصرف بی‌رویه آب اظهار کرد: در حالی که مصرف آب بالای ۶۰ درصد بحران آب را به همراه خواهد داشت مصرف اب مردم ایران ۸۶ درصد است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی متوجه مصرف آب نیستیم، ابراز کرد: جهاد کشاورزی استان در حالی اعلام می‌کند که آمار تولید استان ۲.۵ برابر نیاز است که متوجه مصرف‌ آب و بحران آب نیستیم.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز با کمبود اختیارات روبرو هستیم، طولانی بودن فرآیند پرکردن این چاه‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داد و افزود: با کسانی که پروانه برداشت آب نداشته باشند برخورد می‌شود.

محمدجعفر تمیمی معاون اداره کل پست استان زنجان در این جلسه به واگذاری دو پروژه اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: راه‎اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور و استانداردسازی آدرس و نشانی ایرانیان و دو پروژه اقتصادی مقاومتی واگذار شده به شرکت پست هستند.

معاون اداره کل پست استان زنجان اجرای طرح سیماک را دارای مزایای فراوان دانست و ابراز کرد: جلوگیری از تصرفات غیرمجاز از جمله مزایا به شمار می‌رود، در این سامانه همه دستگاه‎هایی مرتبط با ارائه مجوز ساخت و ساز قادر به مشاهده درخواست‎ها و ارائه نظر خواهند بود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر