logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۴۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان:

بدعهدی شهرک‌سازان در ساخت مدارس به تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی منجر شد/ مهرآرا و شهرآرا در اولویت ساخت مدرسه قرار گرفتند

بدعهدی-شهرک‌سازان-در-ساخت-مدارس-به-تشکیل-پرونده‌های-متعدد-قضایی-منجر-شد-مهرآرا-و-شهرآرا-در-اولویت-ساخت-مدرسه-قرار-گرفتند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به مشکل شهرکهای اقماری در نبود مراکز آموزشی گفت: برخی از شهرک‌سازان به تعهداتشان در ساخت مدارس عمل نکردند.

یعقوبعلی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکل کمبود مدارس شهرکهای اقماری زنجان اظهار کرد: به طور یقین تلاش ما و مدیران ارشد استان این است که در تمامی شهرکهای اقماری مدارس احداث شود که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماده 18 شهرک‌سازان را مکلف می‌کرد که در هر شهرک مدرسه نیز احداث شود، ابراز کرد: متاسفانه یکسری از شهرک‌سازان به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و منجر به تشکیل پرونده در دادگاه‌ها برای اجرای این قانون شده است.

معاون پشتیبانی آموزش وپرورش استان زنجان بیان کرد: در مسکن‌های مهر نیز مراکز آموزشی و بهداشتی پیش بینی نشده است و با توجه به اینکه اعتبارات دولت ما اولویت‌ها را در شورای برنامه‌ریزی شهرستان اعلام کرده‌ و به ضرورت این امر تاکید کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیگیر احداث مدارس در شهرکهای اقماری هستیم، خاطرنشان کرد: حتی با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس چندین جلسه در این خصوص داشتیم و موارد را مطرح کرده‌ایم.

عبادی تصریح کرد: با توجه به اینگه اضطرار موضوع برای همه روشن است، متاسفانه اعتبارات محدود است.

وی با بیان اینکه یکسری پیشنهادات از طرف معاونت عمرانی استانداری زنجان در این خصوص شده است، گفت: ما پیگیر این پیشنهادات هستیم یعنی در هرجا که زمین اختصاص داده شده ما بتوانیم در بخشی از آنها با تغییر کاربری به تامین منابع مالی پروژه‌ها پرداخته و آنها را تکمیل کنیم.

معاون پشتیبانی آموزش وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مهرآرا و شهرآرا نیز از اولویت‌‎های ما برای ساخت مدرسه هستند، اظهار کرد: علاوه بر این در شهرک ثمین نیاز به ساخت مدرسه داریم، همچنین در الهیه و گلشهر نیز ساخت مدرسه احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه با توسعه شهرکها ساخت نیازمند ساخت مدارس هستیم، افزود: در صدد تامین اعتبار برای ساخت هستیم همانطور که در شهرک نانوایان مدرسه مدرسه 12 کلاسه خیّرساز در حال احداث است.

عبادی با اشاره به اینکه در شهرک الهیه نیز پروژه با پیشرفت بالای 90 درصد داریم، عنوان کرد: برنامه‌ ساخت مدارس در شهرکهای اقماری با جذب منابع دنبال خواهیم کرد.

 //س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر