logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد؛

رتبه اول کشور ایران در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری/ خط تولید ۵ خودروی غیر استاندارد و غیر ایمن در کشور متوقف شد

رتبه-اول-کشور-ایران-در-اظهارنامه‌های-ثبت-علائم-تجاری-خط-تولید-۵-خودروی-غیر-استاندارد-و-غیر-ایمن-در-کشور-متوقف-شد
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه کشور ایران در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول را دارد، گفت: تولید ۵ خودروی غیر استاندارد و غیر ایمن در کشور متوقف شده است.

به گزارش موج رسا; مهدی اسلام پناه عصر امروز در جلسه شورای استاندارد استان زنجان اظهار داشت: شاخص جهانی نوآوری در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲، ایران با ۷ مرتبه صعود به رتبه ششم منطقه ارتقا یافته است و این شاخص توسط سازمان مالکیت فکری هر ساله تهیه می‌شود. با این حال رتبه حال حاضر جمهوری اسلامی ۵۳ در شاخص‌های درون‌داد و برون‌داد است.

وی افزود: کشور ایران در آثار خلاقانه در رویداد‌های دانش و فناوری پیشرفتگی بازار در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۲ رشد چشمگیری داشته‌ است. در فضای کسب و کار و قانون گذاری مرتبط با این فضا متاسفانه رشدی نداشته و تنزل یافته‌ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه تا سال ۲۰۲۲ و انتهای سال ۱۴۰۰ که ورود دولت سیزدهم به مسائل اجرایی کشور وارد شده است رتبه استاندارد سازی کشور ایران از ۲۶ به ۲۲ ارتقا یافته است، گفت: در سازمان جهانی استاندارد ۱۶۷ کشور دنیا عضو بوده و این سازمان، یک سازمان بین‌المللی است. 

وی با بیان اینکه آثار سرمایه، نیروی کار، آثار پیشرفت تکنیکی را می‌توان در آمار دید، عنوان کرد: استاندارد سازی به عنوان شاخص اصلی خروجی نوآوری اقتصادی در همه دنیا شناخته شده است. وقتی ایران در حوزه نوآوری در دنیا و منطقه ۷ پله صعود می‌کند، در ایزوی بین الملل نیز به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است و این اثر، اثر مستقیم و معنی‌داری است.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه این رتبه‌ها نشان می‌دهد گشایش‌های اقتصادی کلان در حال رخداد است، بیان کرد: میتوان در آینده نزدیک بهره‌وری و کارایی و قابلیت همکاری را بهبود بدهد. 

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در اظهارنامه‌های ثبت علائم تجاری در بین ۱۳۲ کشور دنیا رتبه اول را دارد، گفت: باید چنین خبرهایی به گوش مردم برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با انتقاد از برخی مدیران استان زنجان گفت: کاش مدیران حاضر در جلسه جایگاه سازمان استاندارد را درک کنند، چراکه سازمان ملی استاندارد سازمان بازرسی کل کشور دستگاه اجرایی است، این سازمان در ۶۰ ماده قانون دارد و نمی‌توان رفرنس‌های بدون منبع به این سازمان و قوانین آن داد. 

اسلام‌پناه با مخاطب قرار دادن مدیر کل استاندارد زنجان گفت: عدم تمکین از قوانین استاندارد مجازات دارد و اگر اداره کلی از قوانین تمکین نکند باید مورد برخورد قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه کارشناسان استاندارد ضابط دستگاه قضا هستند، خاطر‌نشان کرد: هر جا تخلف صورت گیرد باید برخورد قانونی انجام شود چراکه این خواست دولت است. بنابراین هرجایی تخلفی رخ می‌دهد و ایمنی مردم ، جان و مال مردم مورد خطر قرار می‌گیرد ورود جدی لازم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مسکن مهر را غیر استاندارد ساختند اما مسکن ملی باید استاندارد ساخته شود گفت: عدم رعایت کردن استاندارد‌ها ظلم به مردم است.

ویی با بیان اینکه سازمان استاندارد کنونی با سازمان استاندارد گذشته متفاوت است، اذعان کرد: تولید ۵ خودروی غیر استاندارد و غیر ایمن در کشور متوقف شده است./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر