logo
امروز : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۸۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبود "سرم" ندارند/ توزیع سرم با اولویت انجام می‌شود

بیمارستان‌ها-و-مراکز-درمانی-کمبود-"سرم"-ندارند-توزیع-سرم-با-اولویت-انجام-می‌شود
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کمبود سرم کشوری است، گفت: بر اساس اولویت‌بندی و نیاز درمانی بیماران به سرم، توزیع سرم در مراکز بیمارستانی، اورژانس‌ها، درمانگاه‌های روستایی و در نهایت درمانگاه‌های شبانه‌روزی انجام می‌شود.

علیرضا حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کمبود سرم در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه بیمارستانی و بیماران بستری در مراکز درمانی در اولویت تامین سرم هستند، توزیع سرم در این مراکز مطابق با روال انجام می‌شود.

وی افز‌ود: براساس اولویت‌بندی مجبور هستیم توزیع سرم را در مراکز بیمارستانی، اورژانس‌ها، درمانگاه‌های روستایی و در نهایت درمانگاه‌های شبانه‌روزی انجام دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه به هر مقداری که بتوانیم سرم تهیه می‌نماییم و با اولویت توزیع می‌کنیم، گفت: اگر مشکل حل شود؛ سرم رفته‌رفته در کل داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

وی با تاکید براینکه با این وجود در حال حاضر در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرم برای روند درمان بیماران موجود است ابراز امیدواری کرد: بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک انواع سرم تزریقی در بازار دارو و داروخانه‌ فراهم و مشکل کمبود رفع شود./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۲
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴