logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی استان زنجان:

کمبود فضای آموزشی موجود در استان زنجان/ شهرک‌سازان به وظایف خود در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی عمل نکرده‌اند

کمبود-فضای-آموزشی-موجود-در-استان-زنجان-شهرک‌سازان-به-وظایف-خود-در-خصوص-ایجاد-فضاهای-آموزشی-عمل-نکرده‌اند
معاون هماهنگی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک‌سازان در طول سالیان گذشته به وظایف خود در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی عمل نکرده‌اند، گفت: فضاهای آموزشی موجود کفاف استان را نمی‌دهد.

به گزارش موج رسا; امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با چند موضوع برگزار شد که یکی از آن‌ها مولد سازی و ثروت آفرینی از داشته‌های استان و موضوع دوم در خصوص کارگروه آپفن بود.

شهرام میرزایی در این جلسه اظهار داشت: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل یک درصد پژوهش به استان اختصاص یافته و کارگروه آپفن در این خصوص تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۳ میلیون تومان بدهی از طرح‌ها از سال ۱۴۰۰ وجود داشت که باید تسویه می‌شد، افزود: برای یک میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده مذکور تصمیم گیری خواهد شد.

در ادامه جلسه احمد خداوردی معاون هماهنگی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی استان زنجان بر لزوم تکمیل فضاهای آموزشی زنجان تاکید و به توسعه شهری اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌هایی که در سال ۹۹ انجام شد مشخص شد فضاهای آموزشی موجود کفاف استان را نمی‌دهد بنابراین این نتیجه حاصل شد تا ۷۶۲ کلاس تا پایان سال ۹۹ در زنجان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در پنج شهرک زنجان کسری مدرسه وجود دارد، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ کسری ۲۴۳ کلاس دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

خداوردی با بیان اینکه در همان مقطع محاسبات انجام شد و نشان داد برای ایجاد ۷۶۲ کلاس اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ساخت و احداث همین کلاس ها مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل ۴ مدرسه احداث و فعال شده است، گفت: ۶ مدرسه نیز در حال بهره‌برداری است با لحاظ این ۱۰ مدرسه باید ۷۶۲ کلاس دیگر ایجاد شود که گویای یک نیاز اساسی است.

معاون هماهنگی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف به ویژه مقطع ابتدایی کسری ۱۵ هزار نفری فضا وجود دارد، خاطر نشان کرد: تفاهم نامه بین ۳ نهاد انجام شد تا فضاهای آموزشی به استان اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک‌سازان در طول سالیان گذشته به وظایف خود عمل نکرده‌اند، یادآور شد: از سویی دیگر تکالیفی نیز برای مولد سازی بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده بود که به خوبی انجام نشده است./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر