logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۶۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

۵۰ روستا در همسایگی سد تالوار تشنه آب است

۵۰-روستا-در-همسایگی-سد-تالوار-تشنه-آب-است
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در نزدیکی سد تالوار بین ۳۵ تا ۵۰ روستا در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند و در همسایگی سد تشنه آب هستند.

به گزارش موج رسا; سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه شب در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه در ساختار مدیریتی وزارت نیرو، مشکل وجود دارد اظهار داشت: واقعیت این است که تا وقتی ساختار تفکراتی فعالان در وزارت نیرو تغییر نکند، در روی همان پاشنه خواهد چرخید و وزیر نیرو را نیز خسته خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع آب پایدار خوبی در استان زنجان وجود دارد، افزود: اما مشکل این است که در حل مشکل آبی استان زنجان، همانند استان سیستان و بلوچستان برخورد می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ اقدام موثری برای این استان در خصوص منابع آبی نداشته است، گفت: این در حالی است که اعتبار قابل توجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خط انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص یافته است.

حسینی گفت: در شهرستان خدابنده نزدیک به ۸۷ رشته رودخانه وجود دارد که در بدترین شرایط ۵۰ درصد آورده خوب آبی دارد اما مردم حق استفاده حتی یک قطره از این آب را ندارند و مجبور هستند از آبهای زیرزمینی استفاده کنند. ‌

وی با بیان اینکه ۳۵ تا ۵۰ روستا در اطراف سد تالوار در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند، افزود: راه‌حل‌های ارائه شده برای حل مشکلات قابل قبول نیست و اگر عدالت در توزیع آب حل نشود مشکل و مسئله آب به هیچ عنوان حل نخواهد شد./ب

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴