logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۶۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با موج رسا:

تولید دانش‌بنیان با بهره‌وری صحیح از منابع انسانی محقق می‌شود/ منابع انسانی، مهمترین سرمایه هر کشوری است

تولید-دانش‌بنیان-با-بهره‌وری-صحیح-از-منابع-انسانی-محقق-می‌شود-منابع-انسانی،-مهمترین-سرمایه-هر-کشوری-است
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: اگر بخواهیم دانش‌بنیان را در یک کلمه خلاصه کنیم، می‌شود همان انسان‌ها و منابع انسانی؛ چرا که ماشین‌آلات، تجهیزات، کارخانه‌ها و محصولات نمی‌توانند دانش تولید کنند.

آرین قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نقش و اهمیت منابع انسانی اظهار داشت: منظور از منابع انسانی، تمام افراد شاغل و فعال هستند که در شرکت‌ها، سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها و... کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع انسانی شامل همه این گروه‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» انتظار این است که تولید دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد.

قلی‌پور افزود: اگر بخواهیم دانش‌بنیان را در یک کلمه خلاصه کنیم، می‌شود همان انسان‌ها و منابع انسانی؛ چرا که ماشین‌آلات، تجهیزات، کارخانه‌ها و محصولات نمی‌توانند دانش تولید کنند.

عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: دانش را انسان‌ها تولید می‌کنند و منابع انسانی از این جهت، محور اصلی است.

وی تصریح کرد: معتقدیم تا زمانی که ارزش‌افزایی از ناحیه منابع انسانی نداشته باشیم، منابع طبیعی نمی‌تواند دانش تولید کرده و مشکلات و گرفتاری‌های روزمره ملت ما را برطرف کند و همچنان این مسائل و مشکلات را خواهیم داشت.

قلی‌پور با بیان اینکه وقتی رویکردمان به جای منابع طبیعی به سمت منابع انسانی برگردد، آن موقع قضیه فرق می‌کند، ابراز کرد: در این صورت موضوع بهره‌وری خود انسان‌ها و بهره‌برداری بیشتر از منابع طبیعی مطرح می‌شود که تک‌تک این‌ها به دست انسان‌ها یا همان منابع انسانی رخ می‌دهد.

استاد دانشگاه تهران افزود: منابع انسانی، مهمترین سرمایه هر کشور است و وقتی این سرمایه نباشد، سایر منابع نیز تلف می‌شوند و بهره‌وری نخواهند داشت و استفاده درستی هم از آن‌ها نخواهد شد.

به گزارش موج رسا؛ 25 فروردین، مصادف با روز بزرگداشت عطار نیشابوری به نام «روز ملی منابع انسانی» نامگذاری شده است.// آ

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲