logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان:

افزیش 20 درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های استان زنجان/ هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت الکترونیکی و مکتوب برگزار می شود

افزیش-20-درصدی-تعداد-اعضای-کتابخانه‌های-استان-زنجان-هفتمین-جشنواره-کتابخوانی-رضوی-به-صورت-الکترونیکی-و-مکتوب-برگزار-می-شود

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: درطی سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه‌های استان زنجان افزیش 20 درصدی داشته است.

به گزارش موج رسا;امیرعلی نیک بخش امروز در اولین جلسه کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی استان زنجان با ارائه گزارش جزئیات هفتیمن جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره  بین المللی امام رضا(ع) است که از نوزدهم فروردین لغایت یکم تیرماه همزمان با سراسر کشور اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه بحث اهتمام به کتابخوانی و ترویج کتابخوانی مورد توجه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بحث اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتابهای فرهنگی است. نیک بخش برگزاری این جشنواره را به دو صورت الکترونیکی و مکتوب دانست و عنوان کرد:علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان کتابها و سوالات و پرسشنامه‌های شرکت در مسابقه را دریافت کنند.

وی افزود:  علاقه مندان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی می توانند علاوه بر روش مکتوب با مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان سوالات و فایل پی دی اف کتابها را دریافت و در مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان  ابراز کرد: تا بیستم تیرماه داوری آثار انجام و اختتامیه جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت در مرداد ماه به اجرا گذاشته می شود.

وی عنوان  کرد:عناوین کتابها در سه حوزه کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در سه بخش حضرت امام رضا(ع) ،حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی(ع) برگزار می شود. نیک بخش با بیان اینکه در طی سال گذشته بیش از 8هزار نفر از استان زنجان در این جشنواره شرکت داشته اند، گفت:  پیش بینی امسال حضور 20هزار شرکت کننده است که جوایزی نیز برای برگزیدگان این جشنواره به صورت کشوری، استانی در نظر گرفته شده است. وی با درخواست از دستگاه‌های برای حضور کارکنان ادارات در این جشنواره خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی شهروندان برای حضور در فعالیتهای کتابخوانی داشته ایم که 7.5 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه اهدای کتاب  در 15روز اسفند سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب جمع آوری شده است و در طی سال گذشته 6باب کتابخانه نیز در سطح استان افتتاح شده است.

آید.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر