logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۰۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه:

دوره های تاب آوری و ارتقای توانمندی زنان در استان زنجان برگزار شد/کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه مدون

دوره-های-تاب-آوری-و-ارتقای-توانمندی-زنان-در-استان-زنجان-برگزار-شد-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-نیازمند-برنامه-مدون-

یک مدرس دانشگاه گفت: دوره های تاب آوری و ارتقای توانمندی زنان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان برگزار شد.

حسین محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی ماحصل فعالیت های سال های اخیر نیست و ضروری برای مقابله با این آسیب ها برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه دوره های تاب آوری و ارتقای توانمندی زنان در استان زنجان از بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کرد،ادامه داد: باید با برنامه ریزی مناسب ضعف ها و نواقص برطرف شده و برنامه ها اجرایی تر شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب ها نیازمند برنامه مدون هستیم که  یکی از مباحث مورد توجه ارتقای تاب آوری اجتماعی است.

محمدی با اشاره به تعیین جامعه هدف برای اجرای این دوره ها، گفت:با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند و از آنجاییکه مدیریت فرهنگی و اجتماعی خانواده بر عهده بانوان است، جامعه هدف بانوان تعیین شدند.

وی با اشاره به انتخاب زنجان برای اجرای این دوره ها به صورت پایلوت، بیان داشت: برای بهره مندی بیشتر بانوان از این دوره ها،شهرستان های طارم،ماهنشان،ایجرود و سلطانیه به جامعه هدف اضافه شدند.

این مدرس با اشاره به انتخاب گروه های تاثیرگذار و تاثیرپذیر و اجرای طرح در محلات فرهنگی به ویژه در مساجد و خوابگاه های دانشجویی،افزود:از اساتید متخصص در این حوزه بهره مند شدیم.

محمدی با بیان اینکه برای برگزاری این دوره ها عوامل خطر در استان رصد شد،افزود: با توجه به جامعه هدف بحث طلاق در دستور کار قرار گرفت و دوره ها متمرکز شد.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه اعتیاد در قالب این دوره ها، تصریح کرد:اعتیاد صرفا به مناطق آسیب پذیر مربوط نمی شود و در جامعه تحصیلکرده نیز این معضل وجود داشت و به همین دلیل دوره ها در خوابگاه های دانشجویی نیز برگزار شد.

این مدرس دانشگاه برضرورت توجه به ارائه آموزش به گروه های هدف برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی باید به دوره های آموزشی بها داده شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر