logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۰۸۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در همایش طلایه داران تبلیغ عنوان شد

نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه نیازمند عزم و همت همگانی است

نهادینه-شدن-فرهنگ-زکات-در-جامعه-نیازمند-عزم-و-همت-همگانی-است

مدیرکل کمیته امداداستان زنجان گفت: نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه نیازمند عزم و همت همگانی است.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری در همایش طلایه داران تبلیغ استان زنجان که با حضور بیش از 400نفر از مبلغین استان در دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مطهری ،هفته معلم و فرارسیدن  ماه ضیافت الهی وبهار قرآن را  تبریک گفت و اظهار کرد: اگر بخواهیم پرداخت زکات در جامعه فرهنگ شده وبه گفتمان غالب تبدیل شودنیازمند عزم  وهمت همگانی هستیم.

 وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای دو ویژگی برجسته است که این نهاد را از سایر دستگاهها متمایز میکند افزود: ویژگی اول کمیته امداد اینست که بنام مبارک حضرت امام  ومردم آنرا بانام بلند وپر آوازه  امام راحل می شناسند که خود اعتماد آور واطمینان بخش است  وتوجه حضرت امام  را به حوزه رسیدگی به احوال  نیازمندان  ومستضعفین میرساندکه آنحضرت عبادتی  بالاتر از خدمت به مردم نمی شناسند.

مدیرکل استان با تاکید براینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی است عنوان کرد: ویژگی دوم کمیته امداد  اینست که همه برنامه ها وراهبردها وهدف گزاریهای  ان در حوزه خدمت به محرومین  ونیازمندان است که  در فرهنگ دینی ما تاکید فراوان شده است.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد به عنوان قطعه ای از قطعات نظام اسلامی  ریشه در تفکر اسلامی دارد خاطرنشان کرد: این نهاد زیر مجموعه ای از بیت ولایت و بال عاطفی نظام در حوزه کارهای خیرخواهانه خدمات خود را با رویکرد توانمندسازی به جامعه هدف عرضه می کند ، و سفیر شدن خیران در حوزه کار های خیر در کنار عامل بودن به این بخش از شاخص های ولایتمداری آنها است چراکه موجب امید آفرینی در جامعه و ارتقاء سرمایه های اجتماعی نظام  می شود.

دبیر شورای زکات استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه براساس قانون و اذن حکومتی ، کمیته امداد تنها نهاد متولی جمع آوری زکات است ، گفت: توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ سازی این فریضه الهی بوده و نیاز است همه در این بخش ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به اجلاس سرا سری زکات که فرمودند: ما مسئولان از کم‌کاری خود دراین‌باره باید به عفو خداوند پناه ببریم و از او طلب آمرزش نماییم، ادامه داد: پیام معظم له تکلیف همه مسئولان را در حوزه زکات مشخص کرده و باید برای نهادینه شدن و احیای این فریضه الهی به‌صورت همگانی همت شود.

صفری در ادامه میزان زکات جمع آوری شده در استان زنجان را در سال گذشته 14میلیاردتومان  اعلام کرد و و افزود: بر اساس آمارهای موجود برنامه ابلاغی استان زنجان  در حوزه جمع آوری زکات در سال گذشته 116 درصد محقق شده است ونکته حائز اهمیت این است که زکات هر منطقه در همان محل وبه نیازمندان همان منطقه هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  راهبرد کمیته امداد را از توان دهی به توانمند سازی ،ازفقیر پروری به انسان پروری  واز راهبرد بیکار پروری به خلق فرصت های شغلی عنوان کرد و یادآور شد: درسال گذشته بیش از 2811شغل با اعتباری بالغ بر 41میلیاردتومان ایجاد شده است.

دبیر شورای زکات استان تاکید کرد: اگر متغیر های تولید فقر در جامعه بالارود کمیته امداد مصرف کننده فقر خواهد بود اما هنر کمیته امداد در این است که از  رسوب فقر جلوگیری کند.

صفری در پایان با تقدیر از رهنمودهای رئیس شورای زکات استان و امام جمعه معزز زنجان در خصوص ساماندهی  زکات فطره استان از مبلغین دعوت کرد  برای نهادینه شدن فرهنگ  زکات در جامعه این فریضه عظیم الهی تلاش نمایند تاگفتمان غالب برای عزم همگانی اتفاق افتد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر