logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۰۴۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان خبرداد

آماده باش اکیپ‌های یگان حفاظت برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی

آماده-باش-اکیپ‌های-یگان-حفاظت-برای-جلوگیری-از-تخریب-منابع-طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان از فعالیت گشت‌های ویژه نوروزی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی خبرداد و گفت: در حال حاضر اکیپ‌های یگان حفاظت برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی آماده باش هستند.

منصور خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اکیپ نیروهای یگان حفاظت در سطح استان زنجان در نوروز امسال مشغول گشت‌زنی هستند و از بروز هر گونه تخلف شامل تخریب مراتع، شخم بی‌رویه و تصرف اراضی ملی حفاظت می‌کنند.

وی بیان کرد: کشیکهای نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری از تاریخ 28 اسفند 97 تا 16 فروردین سال  1398 در عرصه‌های منابع طبیعی استان مستقر خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان با اشاره به تمهیدات لازم اندیشیده شده برای حراست از عرصه‌ها در تعطیلات نوروزی ابراز کرد: در این راستا نیز همکاری و هم افزایی سایر یگانهای استان در جهت برخورد با متخلفین صورت خواهد گرفت.

خسروی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان زنجان اعلام کرد: گشتهای حفاظت از منابع طبیعی در جهت جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سطح شهرستانهای تابعه استان نیز کشیک پاسگاههای ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشتهای حفاظتی اقدام خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان تخریب کنندگان اراضی ملی را طمع‌کار دانست و افزود: عده‌ای به دلیل انجام کشت بهاره و کشت پاییزه اقدام به تخریب اراضی ملی می کنند که به هیچ عنوان مورد تائید قانون نیست.

وی در مورد برنامه‌های ویژه روز طبیعت به منظور فرهنگسازی برای حفظ منابع طبیعی بیان کرد: مردم در این روز از ریختن زباله به محیط زیست خودداری کنند و چهره طبیعت را تخریب نکنند.

خسروی به مردم توصیه کرد: از کندن بوته‌ها، شکستن درختان و کندن نهال‌ها خودداری کرده و از ایجاد آتش در مراتع و کنار درختان بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: شماره 1504 در اختیار همشهریان قرار گرفته تا با مشاهده هرگونه تخریب و آتش‌سوزی در طبیعت موضوع را به مرکز امداد جنگل و مراتع اطلاع دهند.

به گزارش موج رسا پرهیز از آسیب به پوشش گیاهی و حیات وحش، خودداری از آلوده کردن رودخانه‌ها و آبهای جاری، استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف و نیز عدم رهاسازی زباله در طبیعت از توصیه‌های مهم مسئولان منابع طبیعی به مردم و طبیعت‌گردان است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر