logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۰۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شد

از چرایی عدم توزیع شیر در مدارس استان زنجان تا آمادگی برای استقبال از نوروز 98

از-چرایی-عدم-توزیع-شیر-در-مدارس-استان-زنجان-تا-آمادگی-برای-استقبال-از-نوروز-98

کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان با حضور استاندار زنجان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا زراعتچی امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه درمان برای تعطیلات نوروزی از 25 استفند آغاز خواهد شد، اظهار کرد: برای چهارشنبه آخر سال علاوه بر 55 پایگاه موجود استان 6 پایگاه نیز در شهر زنجان به پایگاه‌های ما اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های اورژانس در آماده باش قرار دارند، ابراز کرد: اورژانس هوایی نیز برای این ایام در آماده باش کامل قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، مساجد و مدارس انجام می‌شود، افزود: هماهنگی حضور متخصصین چشم پزشک نیز انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار اورژانس در جاده‌ها و آمادگی برای حوادث ترافیکی و رانندگی گفت: ذخیره دارو و تجهیزات نیز انجام شده است.

زراعتچی به استقرار 10 ایستگاه سلامت نوروزی در این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی درمانگاه‌های خصوصی و آزمایشگاه‌های استان برای خدمت رسانی در ایام نوروز اعلام آمادگی کردند.

محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه اقدامات نوروزی حوزه بهداشت از 20 اسفند تا 20 فروردین خواهد بود، افزود: 10 اکیپ عملیاتی نظارت‌های لازم را در خصوص مسائل بهداشتی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به مهترین فعالیت‌ها در این حوزه عنوان کرد: هماهنگی و مشارکت بین بخشی و برون بخشی، آموزش و اطلاع رسانی عمومی، پایش، نظارت و بازرسی و گزارش دهی از جمله فعالیت‌ها خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ‏با بیان اینکه هماهنگی با اصناف و سازمان صمت انجام شده است، اظهار کرد: نظارت‌های لازم بر ترمینال، قطارها و اتوبوسها، استخرها، اماکن بین راهی، رستورانها و قنادی‌ها انجام خواهد شد.

وی تعداد کل بازرسی‌ها در طرح سلامت نوروزی سال 97 را 12 هزار 552 مورد عنوان کرد و گفت: معدوم سازی مواد غذایی نیز 12 هزار 646 کیلوگرم بود.

صائینی اشاره‌ای نیز به آمار مصرف دخانیات در استان داشت و اضافه کرد: 10 درصد افراد بالای 18 سال در استان سیگار مصرف می‌کنند و 13 درصد نیز مصرف قلیان دارند.

وی با بیان اینکه صاحب قلیان سراها از محل بیمار کردن مردم سود کلان می‌برند، افزود: نصب برخی تابلوها در برخی مغازه‌ها تبلیغ دخانیات بوده و باید جلوی این کار گرفته شود.

جواد تاج کی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه گفت: 12 داروخانه شبانه روزی و 20 داروخانه روزانه آماده خدمت رسانی در ایام نوروز هستند.

شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه طرح نوروزی ما در دو بخش از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه خواهد بود، عنوان کرد: 10 پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار آماده ارائه خدمات هستند و یک پایگاه جدید نیز به صورت سیار در مسیر حلب خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی 18 آمبولانس و 9 خودروی نجات در این ایام ادامه داد: یک دستگاه بالگرد نیز برای خدمت رسانی در این ایام در استان مستقر خواهد شد.

حسین حسنلو معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه اشاره به چرایی توزیع نشدن شیر در مدارس زنجان کرد و گفت: توزیع شیر در مدارس در سال 95-96 بین 182 هزار نفر انجام شد اما متاسفانه بعد از این به دلیل عدم تخصیص اعتبار توزیع شیر انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دو سال متوالی به دلیل نیبود اعتبار توزیع شیر انجام نشده است، خاطرنشان کرد: این مشکل در سطح کشور بوده و تنها مختص استان زنجان نیست.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان ‏ با اشاره به در نظر گرفتن 182 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس کشور اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وضعیت فعلی و مشکلات اعتباری این امر محقق نشده است.

وی از استاندار زنجان خواست تا اعتبار استانی برای توزیع شیر در مدارس استان زنجان اختصاص دهد.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه از پایین آمدن سن استعمال دخانیات ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه مصرف قلیان در بین بانوان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مصرف هربار قلیان معادل مصرف 100 نخ سیگار است و افراید که در معرض دو قلیان قرار می‌گیرند نیز انگار 5 تا 10 نخ سیگار مصرف کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ساماندهی 212 کانون سلامت در سطح استان اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا تعداد این کانونها را تا هفته سلامت به 300 مورد برسانیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر