logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۹۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در راستای احیای آداب و رسوم کهن ایرانی انجام می شود؛

تولید و پخش برنامه های یلدایی از شبکه اشراق/ ویژه برنامه رادیویی «قوناخلیق» امروز پخش می شود

تولید-و-پخش-برنامه-های-یلدایی-از-شبکه-اشراق-ویژه-برنامه-رادیویی-«قوناخلیق»-امروز-پخش-می-شود

در راستای احیای آداب و رسوم کهن ایرانی؛شبکه اشراق در شب یلدا با برنامه های متنوع و شاد همراه بینندگان خود خواهد بود.

به گزارش موج رسا;در این واپسین ساعات پاییزی که مردم زنجان همانند سایر هم وطنان در تکاپوی استقبال از بلندترین شب سال هستند، شبکه اشراق نیز برنامه های متنوعی را برای همراهی را هم استانی های عزیز در این شب تدارک دیده است. 

 سیمای مرکز زنجان برنامه شبانگاهی خود با عنوان «گجه لر» را به صورت ویژه به این مناسب اختصاص داده و صورت زنده به روی آنتن خواهد برد . این ویژه برنامه از ساعت  21 آغاز و به مدت 210 دقیقه میهمان خانه های گرم بینندگان خود خواهد بود . 

تهیه کننده این برنامه حسن دهقان و کارگردان آن مهرداد خللی بوده و اجرای برنامه را نیز اصغر داداشی، ولی فروتن و رضا جنتی بر عهده دارند و سعی شده با آیتم های متنوع و شاد مانند نمایش طنز، اجرای زنده موسیقی پاپ و سنتی، حضور مهمانان و کارشناسان در بخشهای مختلف برنامه و بیان آداب و رسوم شب یلدا و زمستان ، حضور هنرمندان زنجانی به عنوان میهمان برنامه ، وله ها و میان برنامه های مختلف از شب یلدا ، گزارشهای مردمی و .... ، لحظات شاد ، مفرح و بیادماندنی را برای هم میهنان فراهم نماید .

رادیوی استانی زنجان نیز ویژه بنامه های مختلفی را برای یلدا تدارک دیده است . برنامه «بیزیم ایوان» 29 و 30 آذر در دو برنامه به صورت ویژه به یلدا اختصاص داده شده است . این برنامه دیشب از ساعت 22 به مدت 60 دقیقه با حضور یکی از اساتید جامعه شناسی به بررسی آثار و برکات شب چله و دید و بازدیدهای این شب و دورهمی های صمیمی بین خانواده پرداخت.

این برنامه همچنین 30 آذر از ساعت 21:30 به مدت 90 دقیقه با آیتمهای متنوعی از جمله بیان آداب و رسوم این شب ، اجرای زنده موسیقی ، حضور میهمانان مختلف در استودیو ، ارتباط تلفنی با سایر شهرستانهای استانها برای بررسی آداب و رسوم شهرستانها در این شب و دهها آیتم دیگر همنوا با شنودگان بود .

برنامه آخشاملار رادیو نیز با حال و هوای یلدا پخش خواهد شد . این برنامه که پنج شنبه از ساعت 17:45 به مدت 75 دقیقه در خدمت شنوندگان بود شامل آیتمهایی همچون نمایش ، سرود ، تلفنها و پیامکهای مردمی ، ارتباط زنده با سایر استانها و مراکز برای بیان آداب و رسوم یلدا ، میهمان از اقشار مختلف و .... خواهد بود .

دیگر ویژه برنامه های رادیو «قوناخلیق» نام داشته و بخشهای مختلفی از جمله نمایش ، طنز ، سرودهای شاد و طنز ، ارتباط مستمر و گزارش مردمی از محل برگزاری جشنواره یلدای ایرانی در زنجان ، مسابقه ، حضور هنرمندان استانی به عنوان میهمان برنامه و ..... در برنامه گنجانده شده به سمع شنوندگان خواهد رسید . این برنامه شاد و مفرح روز جمعه 30 آذر از ساعت 18 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده پخش خواهد شد .

معاونت خبر نیز گزارشهای متعددی از حال و هوای شب یلدا در استان و آداب و رسوم مردم در این مناسبت تهیه کرده که در بخشهای مختلف خبر پخش شده و خواهد شد .

در مجموع شبکه استانی اشراق تلاش دارد تا ضمن فراهم نمودن ایام و ساعاتی شاد و مفرح برای هم استانی ها و بینندگان خود ، در راستای حفظ و احیای آداب و رسوم کهن ایرانی و اسلامی قدم بردارد//ن .

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲