logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۶۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

کالای بی‌کیفیت چینی امان تولید کننده داخلی را بریده است/ مسئولان جلوی واردات مس ترکیه‌ و چاقوی چینی را بگیرند/ می‌توانیم در پوشاک حرف اول را در کشور بزنیم

کالای-بی‌کیفیت-چینی-امان-تولید-کننده-داخلی-را-بریده-است-مسئولان-جلوی-واردات-مس-ترکیه‌-و-چاقوی-چینی-را-بگیرند-می‌توانیم-در-پوشاک-حرف-اول-را-در-کشور-بزنیم

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: کالای بی‌کیفیت چینی امان تولید کننده داخلی را بریده است.

سیدنقی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهیم تا از تولید کننده داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان کارخانه مادر نداریم و بیشتر کارخانجات حالت کارگاهی دارند، ابراز کرد: این کارگاه‌ها حمایت مسئولان را می‌طلبد و اگر مسئولان حمایت کنند در همین استان زنجان تولید لباس حرف اول را در کشور خواهد زد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه کیفیت برخی از کالاهای ایرانی خیلی بهتر از کالای خارجی است، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت کالاهای تولیدی استان قیمت پایین‌تری نسبت به کالاهای خارجی دارند با اینکه کیفیت نیز بهتر از جنس خارجی است.

وی با بیان اینکه در مس، چاقو، ملیله، فرش و پوشاک ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در استان زنجان وجود دارد، افزود: همه می‌دانیم که بنیانگذار ملیله زنجان است اما این امر نیازمند حمایت مسئولان بوده تا از این ظرفیت بتوان به نحو احسن استفاده کرد.

ترابی با تاکید بر اینکه فرش زنجان در دنیا زبانزد است، گفت: زمانی در بیشتر خانه‌ها دار قالی را مشاهده می‌کردیم اما امروز در کمتر خانه‌ای دار قالی وجود دارد که این موضوع باعث تاسف است.

وی با اشاره به اینکه در صورت حمایت مسئولان دوباره می‌توان صنعت فرش را در استان رونق داد، عنوان کرد: ورود کالاهای خارجی بیش از 90 درصد به اقتصاد استان و همچنین تولید کننده داخلی صدمه می‌زند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه امروزه شاهد وادرات پوشاک، چاقو، مس و قطعات یدکی به استان هستیم در حالی که ما ظرفیت‌های خوبی در استان داریم، اظهار کرد: کالای چینی امان تولید کننده داخلی را بریده است، این کالاها علاوه بر اینکه کیفیت ندارند سبب خروج ارز از کشور نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعات یدکی چینی در 80 درصد موارد بر روی خودروها جواب نمی‌دهند، ابراز کرد: کالاهای چینی فقط ظاهر خوبی دارند و این سبب شده خریدار فریب این ظاهر را بخورد.

ترابی با تاکید بر اینکه از مردم انتظار داریم که به کالای ایرانی تعصب داشته باشند، خاطرنشان کرد: انتظاری که ما از مردم داریم این است که در صورت وجود کالای مشابه داخلی از خرید کالای خارجی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه خرید کالای داخلی سبب کاهش بیکاری و رونق تولید کارخانجات خواهد شد، افزود: رایزنی‌هایی با مسئولان استانی شده تا مانع از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی شوند و همچنین از ورود کالاهای مشابه نیز خودداری شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه چاقو و مس زنجان حرف اول را می‌زند و نباید کالای خارجی به تولید کننده ما ضربه بزند، اظهار کرد: ما با مس اصفهان مشکلی نداریم و حرف ما این است که مانع از ورود مس از ترکیه شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید کننده‌های ما نیز باید به سمت افزایش کیفیت و تنوع بروند، تصریح کرد: این فرهنگ باید در بین مردم جا بیفتد که خرید کالای ایرانی زندگی کارگر ایرانی را راحت‌تر خواهد کرد و باید توجه داشت که بی‌کیفیت‌ترین جنس ایرانی کیفیت بهتری از جنس چینی دارد.

ترابی با بیان اینکه امسال خبرهای خوبی در حوزه پوشاک زنجان خواهیم شنید، عنوان کرد: سعی می‌کنیم حضور تولید کننده‌های استان را در نمایشگاه‌ها افزایش دهیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر