logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۶۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان:

برنامه ریزی های استان زنجان برای عید نوروز/ از دایر شدن 8 بازارچه محلی تا معرفی ظرفیت های گردشگری

برنامه-ریزی-های-استان-زنجان-برای-عید-نوروز-از-دایر-شدن-8-بازارچه-محلی-تا-معرفی-ظرفیت-های-گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر در استان زنجان برنامه ریزی های لازم برای عید نوروز انجام شده است.

يحيي رحمتي در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هشت بازارچه محلی در ایام نوروز برای ارائه صنایع دستی استان زنجان دایر می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره به مدت ۲۰ روز برای ایام نوروز پیش بینی شده است، تصریح کرد: در قالب ستاد تسهیل برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های متنوع انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پنج موزه استان زنجان برای بازید مسافران نوروزی پیش ‌بینی ‌شده است که با افزایش ساعت کاری موزه‌ ها به معرفی جاذبه‌ های استان پرداخته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با بیان اینکه در راستای معرفی ظرفیت ‌های گردشگری استان بروشور و کاتالوگ توزیع می شود، افزود: 28 کیوسک‌ اطلاع ‌رسانی نیز در سطح استان فعال می شود.

رحمتی مجموع ظرفیت هتل های استان زنجان را  مطلوب عنوان کرد و گفت: 486 نفر در مهمانپذيرها، 133 نفر در هتل آپارتمان ها، 110 نفر در مسافر خانه ها، 120 نفر در اقامتگاه هاي بومگردي، 4100 نفر در امكانات آموزش و پرورش و 2000 نفر ظرفيت اسكان ساير واحد هاي اقامتي اسکان می یابند.

 وی گفت: برای ایام نوروز برای هرشب استان زنجان ظرفیت اسکان 7 هزار و 460 مسافر را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان اضافه کرد: یکی از موضوعات مورد توجه میراث فرهنگی در امر توسعه گردشگری و معرفی استان، معرفی مناطق بکر و جاذبه ‌های گردشگری است.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه اقامتگاه‌‌ های بوم‌ گردی برای استقرار گردشگران دارای اهمیت است، ادامه داد: در آستانه عید نوروز 20 خانه بوم‌ گردی افتتاح و از ظرفیت آنها برای جذب گردشگران استفاده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی تاثیر بسزایی در توسعه پایدار گردشگری دارند،ادامه داد: ارزش ‌های میراث فرهنگی و زندگی بومی از جمله رفتار، محل زندگی، پوشش، خوراک، شغل و موسیقی در این بوم گردها ارائه می شود.

رحمتی با اشاره به اینکه استان زنجان جاذبه ‌های تاریخی و گردشگری بکر و جذاب برای گردشگران دارد، اضافه کرد: برای مثال اخیرا مشاهده شد که تصویری از گنبد تاریخی سلطانیه در برنامه دورهمی نمایش داده شد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر