تلاش برای فعالسازی پروازهای باری از زنجان

محمدجواد یگانه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی راکد بودن فرودگاه زنجان را میتوان به موقعیت جغرافیایی این استان و نزدیکی آن به تهران نسبت داد، اظهار کرد: در واقع بسیاری از پروازهای داخلی کشور به مقصد و یا از مبدأ تهران انجام میشوند و شهروندان استانهای مختلف ترجیح میدهند برای سفرهای هوایی خود از فرودگاه مهرآباد یا امام خمینی (ره) استفاده کنند.
بیشتر بخوانید
وی با بیان اینکه زنجان نیز بهدلیل فاصله نهچندان زیاد با پایتخت، از این قاعده مستثنی نیست، ادامه داد: به همین دلیل مسیر پروازی زنجان به تهران عملاً توجیه اقتصادی ندارد و مسافران برای این مسیر از وسایل حمل و نقل جادهای و ریلی استفاده میکنند.
مدیر فرودگاه شهدای زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور ۵۴ فرودگاه وجود دارد، اما کمتر از ۱۰ فرودگاه به طور واقعی ارتباط پروازی منظم میان شهرها برقرار کردهاند، بیان کرد: اغلب پروازها به مقصد تهران خلاصه شده و همین مسئله موجب شده است تا بسیاری از فرودگاههای استانی کمتر مورد استفاده قرار گیرند.
وی اضافه کرد: فرودگاه زنجان نیز از این وضعیت متأثر بوده و جز در برخی مسیرهای خاص، فعالیت چندانی ندارد.
یگانه با بیان اینکه یکی از مسیرهای فعال کنونی فرودگاه زنجان، پرواز به مشهد مقدس است، ادامه داد: این پرواز با وجود آنکه تقاضای نسبی داشته و هزینه بلیت یکطرفه آن به طور میانگین حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
وی بیان کرد: این موضوع نیز خود عاملی است که بخشی از مسافران ترجیح میدهند مسیر زمینی یا پرواز از استانهای همجوار را انتخاب کنند.
مدیر فرودگاه شهدای زنجان با اشاره به اینکه استاندار زنجان پیگیری جدی برای فعالسازی پروازهای باری داشته است، اضافه کرد: مقصدهایی همچون روسیه، ارمنستان و دبی بهعنوان بازارهای هدف در نظر گرفته شده و هفته گذشته نیز جلسهای با مسئولان و کارشناسان در این خصوص برگزار شد.
یگانه عنوان کرد: امید میرود با اجرای تصمیمات اخذ شده، فرودگاه زنجان بتواند در حوزه صادرات کالاهای تولیدی استان اعم از ماهی قزلآلا از استان صادر و گوشت قرمز گرم وارد کنند که در واقع نقشآفرینی کرده و فرودگاه از حالت نیمهفعال خارج شود.
انتهای خبر/