logo
امروز : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۴۷۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان:

مدارس غیردولتی بازوی توانمند آموزش و پرورش‌‌اند

مدارس-غیردولتی-بازوی-توانمند-آموزش-و-پرورش‌‌اند-
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با تأکید بر نقش مدارس غیردولتی، گفت: این مدارس بازوی آموزش و پرورش استان هستند و باید کمک‌حال نظام آموزشی باشند و امیدواریم در حوزه‌های مختلف ارتباطی مؤثر و دوسویه برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ فیروز مهدی، امروز بعد از ظهر در بازید از مجموعه مدارس سما و بوستان تربیت علوی و فاطمی گفت: تصور ما از مدارس سما چیز دیگری بود، اما بازدید از بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی نگاه ما را در حوزه آموزش و نوسازی مدارس سما تغییر داد و این موفقیت قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه توسعه آموزش تنها با آموزش تک‌بعدی محقق نمی‌شود، گفت: توجه به تربیت چندبعدی دانش‌آموزان ضرورت دارد و مجموعه بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی در این زمینه موفق عمل کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 با اشاره به تأکید اسناد بالادستی بر تربیت چندبعدی افزود: در مدارس دولتی نیز باید هم‌راستا با مدارس غیردولتی، ابعاد مختلف آموزش پیگیری شود، هرچند به دلیل کمبود امکانات تاکنون آن‌گونه که انتظار می‌رود پیش نرفته‌ایم.

وی بر لزوم همکاری میان مدارس دولتی و غیردولتی استان تأکید کرد و گفت: این بهترین زمان برای هم‌افزایی در آموزش و پرورش نسل جدید است و چنین همکاری‌هایی می‌تواند به ارتقاء و اعتلای آموزش استان منجر شود.

مهدی تصریح کرد: ۲۴ متغیر در حوزه تربیت تأثیرگذار هستند که آموزش و پرورش یک متغیر از ۲۴ متغییر است که  توانسته در راستای اسناد بالادستی و ساحت‌های ۶گانه نقش به‌سزایی را ایفا کند.

وی با تأکید بر نقش مدارس غیردولتی، خاطرنشان کرد: این مدارس بازوی آموزش و پرورش استان هستند و باید کمک‌حال نظام آموزشی باشند و امیدواریم در حوزه‌های مختلف ارتباطی مؤثر و دوسویه برقرار شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 تأکید کرد: مدارس غیرانتفاعی  و مشخصاً مدارس سما بخشی از مجموعه آموزش و پرورش استان هستند و فرجام رسالت این مجموعه‌ها کمک به فرآیند نظام تعلیم و تربیت کشور و استان است.

وی اظهار داشت: مدل مطلوب ما آموزش و مهارت‌آموزی است که در مدارس سما پیاده‌سازی می‌شود. تربیت یک فرآیند است و نتیجه این فرآیند آموزشی را در آینده خواهیم دید.

آماده تعامل با مدارس غیردولتی استان هستیم

عباس قنبری نیز در جریان بازدید از مدارس سما، به تشریح دستاوردها و رویکردهای این مجموعه پرداخت و گفت: فارغ‌التحصیلان مدارس سما امروز در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی افزود: این مدارس در تمام این سال‌ها بدون حاشیه فعالیت کرده‌اند و دانش‌آموختگان توانسته‌اند در مسئولیت‌های مهم اجتماعی نقش‌آفرینی بکنند.

وی با تأکید بر همسویی سیاست‌های مدارس سما با آموزش‌ و پرورش، افزود: مدارس سما و بوستان‌های تربیت علوی و فاطمی بخشی از نهاد آموزش و پرورش هستند و مأموریت‌هایی که بر عهده مدارس سما گذاشته شده، به‌خوبی انجام شده است و به‌ویژه در حوزه رویکردهای تربیتی همسو با سیاست‌های کلان آموزش‌ و پرورش حرکت می‌کنیم.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه نقش مسئولیت‌های اجتماعی مدارس سما را بی‌بدیل دانست و گفت: ایجاد مجموعه بزرگ بوستان تربیت علوی و فاطمی نمونه‌ای از این رویکرد است که به‌طور کامل در خدمت آموزش و تربیت قرار دارد و تکثیر این تجربه در مدارس سما نیز دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌ایم برای رفع نیازهای آموزشی استان با مدارس غیردولتی تعامل کنیم و حتی در زمینه حل مسائل صنفی و رفاهی معلمان این مدارس همکاری داشته باشیم. همچنین تلاش داریم از ظرفیت بزرگان تعلیم و تربیت استان بهره ببریم و مرکزی برای انتقال تجربه‌های ارزشمند آنان به دانش‌آموزان و معلمان ایجاد کنیم.

قنبری تأکید کرد: با همکاری آموزش‌ و پرورش می‌توانیم رویکردهای تحولی در نظام آموزشی استان را پیگیری و اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: مدارس سما در سطح شهر زنجان و استان بیش از ۳۰ سال فعالیت آموزشی و پرورشی دارند و این نهاد خدمتگزار مردم در حوزه تعلیم و تربیت کشور است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر