پیشرفت پروژههای عمرانی وابسته به اعتبارات است

ابوالفضل سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ به تشریح پروژههای بزرگراهی و آزادراهی استان پرداخت و عوامل موثر در احداث این پروژهها را توضیح داد.
بیشتر بخوانید
وی در ابتدا تأکید کرد: شاخصهای تعیین کننده تعداد آزادراهها، صرفاً بر مبنای معیارهای صرفاً فنی نیستند، بلکه عوامل اقتصادی و سیاسی منطقه و همچنین نیازهای ترافیکی نقش تعیین کنندهای دارند.
معاون مهندسی ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ارتقاء یک راه به بزرگراه یا آزادراه نیز مستقیماً به شاخص سطح سرویس بستگی دارد، گفت: به این معنی که با افزایش حجم ترافیک و کاهش سطح سرویس جادههای موجود توجیه اقتصادی و فنی برای ارتقاء راهها به سطح بالاتر (از راه روستایی به فرعی، فرعی به اصلی، اصلی به بزرگراه) افزایش پیدا میکند.
وی اظهار داشت: در استان زنجان، سه پروژه بزرگراهی در حال اجراست که شامل محور زنجان - بیجار، زنجان - تاکستان و زنجان-همدان هستند.
سلیمانی با اشاره به اینکه این پروژهها منجر به ارتقاء راههای اصلی به بزرگراه میشوند، گفت: ۷ درصد آزادراههای کشور در استان زنجان واقع شدهاند.
وی تأکید کرد: این آزادراهها پروژههای ملی و کشوری هستند و تحت مدیریت مستقیم استان نیستند.
معاون مهندسی ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: موقعیت جغرافیایی زنجان در یک مسیر ترانزیتی مهم (جنوب به شمال غرب و شرق به غرب) توجیه وجود آزادراههای زنجان - قزوین و زنجان - تبریز را تأیید میکند.
وی در ادامه به جزئیات پروژههای بزرگراهی استان پرداخت و تصریح کرد: پروژه بزرگراه زنجان - بیجار (شامل دو محور زنجان - بیجار و زنجان - دندی) با پیشرفت فیزیکی 40 درصد از سال 1385 آغاز شده است.
تسریع فعالیتها با تامین اعتبار
وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات لازم، 90 درصد پروژههای در دست اجرا در دو سال آینده میتواند به بهرهبرداری میرسد، تأکید کرد: پیشرفت پروژههای عمرانی به شدت وابسته به تخصیص به موقع و کافی اعتبارات است.
سلیمانی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس درخواست کرد تا در جذب بودجه برای تکمیل پروژههای عمرانی استان تلاش بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عمر طولانی برخی پروژهها، تلاش شده است تا از ظرفیتهای بودجهای موجود به بهترین نحو ممکن استفاده شود.
انتهای خبر/