انجام ۱۱۰ فقر بازرسی در ماهنشان

ابراهیم قزلباش در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ بر وجود سامانه حمایت از مصرفکنندگان در تمامی زمینهها تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تضییع حق، میتوانند با این سامانه تماس بگیرند.
بیشتر بخوانید
وی توضیح داد: در این سامانه، مصرفکنندگان میتوانند جزئیات تخلف از جمله نام واحد صنفی، آدرس و نوع تخلف را گزارش کنند، پس از ثبت شکایت، اطلاعات بهطور کامل پالایش شده و به مراجع ذیصلاح استانی و سپس شهرستانی ارجاع داده میشود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان بر سرعت عمل در رسیدگی به شکایات تاکید کرد و گفت: کل فرآیند رسیدگی و پیگیری حداکثر ظرف ۱۲ ساعت انجام میشود و تخلفات گزارش شده بر اساس قوانین و مقررات موجود بررسی و پروندهسازی میشود.
وی در ادامه از آمار بازرسیها و نظارتها در سطح شهرستان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال، تعداد ۱۱۰ مورد بازرسی و نظارت در شهرستان انجام شده که منجر به تشکیل ۳۰ پرونده تخلف شده است.
قزلباش اظهار داشت: پس از ثبت سفارش بازرسی، از واحدهای صنفی بازدید بهعمل آمده و تخلفات آنها بررسی میشود.
وی بهعنوان نمونه از تخلفاتی مانند گرانفروشی برخی میوهفروشان نام برد که منجر به تشکیل پرونده و صدور حکم شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برای رسیدگی سریع و موثر، با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.
وی بر تعهد و جدیت دستگاههای نظارتی در حمایت از حقوق مصرفکنندگان تاکید کرد و از شهروندان خواست تا با گزارش تخلفات، در نظارت بر بازار و حفظ حقوق خود مشارکت فعال داشته باشند.
قزلباش ادامه داد: سامانه ۱۲۴ به عنوان کانالی ارتباطی موثر بین شهروندان و نهادهای نظارتی، نقش مهمی در رسیدگی به شکایات و اعمال قانون دارد.
انتهای خبر/