logo
امروز : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۴۵۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره صمت ماهنشان خبر داد:

انجام ۱۱۰ فقر بازرسی در ماهنشان

انجام-۱۱۰-فقر-بازرسی-در-ماهنشان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ۱۱۰ فقر بازرسی در ماهنشان انجام شده است، گفت: این نظارت‌ها منجر به تشکیل ۳۰ پرونده تخلف شده است.

ابراهیم قزلباش در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بر وجود سامانه حمایت از مصرف‌کنندگان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تضییع حق، می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند. 

بیشتر بخوانید

وی توضیح داد: در این سامانه، مصرف‌کنندگان می‌توانند جزئیات تخلف از جمله نام واحد صنفی، آدرس و نوع تخلف را گزارش کنند، پس از ثبت شکایت، اطلاعات به‌طور کامل پالایش شده و به مراجع ذی‌صلاح استانی و سپس شهرستانی ارجاع داده می‌شود.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان بر سرعت عمل در رسیدگی به شکایات تاکید کرد و گفت: کل فرآیند رسیدگی و پیگیری حداکثر ظرف ۱۲ ساعت انجام می‌شود و تخلفات گزارش‌ شده بر اساس قوانین و مقررات موجود بررسی و پرونده‌سازی می‌شود.

وی در ادامه از آمار بازرسی‌ها و نظارت‌ها در سطح شهرستان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال، تعداد ۱۱۰ مورد بازرسی و نظارت در شهرستان انجام شده که منجر به تشکیل ۳۰ پرونده تخلف شده است.

قزلباش اظهار داشت: پس از ثبت سفارش بازرسی، از واحدهای صنفی بازدید به‌عمل آمده و تخلفات آن‌ها بررسی می‌شود.  

وی به‌عنوان نمونه از تخلفاتی مانند گران‌فروشی برخی میوه‌فروشان نام برد که منجر به تشکیل پرونده و صدور حکم شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ماهنشان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برای رسیدگی سریع و موثر، با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.  

وی بر تعهد و جدیت دستگاه‌های نظارتی در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد و از شهروندان خواست تا با گزارش تخلفات، در نظارت بر بازار و حفظ حقوق خود مشارکت فعال داشته باشند.  

قزلباش ادامه داد: سامانه ۱۲۴ به عنوان کانالی ارتباطی موثر بین شهروندان و نهادهای نظارتی، نقش مهمی در رسیدگی به شکایات و اعمال قانون دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر