logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۴۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت آرپاچای خبرداد

اجرای 45 هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در منطقه آپارچای زنجان

اجرای-45-هکتار-جنگل‌کاری-مشارکتی-در-منطقه-آپارچای-زنجان

مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت آرپاچای با اشاره به اجرای جنگل‌کاری مشارکتی گفت: 45 هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در منطقه آپارچای زنجان اجرا شده است.

حسین حسینی‌منفرد در گفت‌و‌گو با موج رسا; با اشاره به نقش زنان روستایی در اجرای موفق و تاثیرگذار پروژه های حفاظتی منابع طبیعی اظهار کرد: جنگلکاری مشارکتی در این منطقه در حدود 45 هکتار اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با گونه های پسته، مو، بادام، سرو و کپه کاری مشارکتی به مساحت 50 هکتار و نهالکاری مشارکتی گل محمدی به مساحت 7 هکتار اجرا شده است.

مدیر اجرائی مدیریت جامع منطقه پایلوت آرپاچای بیان کرد: این اقدامات برای فراهم کردن زیربنای توسعه پایدار و توانمند سازی حوزه نشینان در منطقه پایلوت انجام شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در قالب یک برنامه فرهنگی و با مشارکت نماینده محترم ولی فقیه و سفیران انفال به مدت 16 ساعت کلاس‌های فرهنگی، آموزشی- ترویجی در جمع اهالی این هفت روستای منطقه آرپاچای برگزار شده است.

حسینی‌منفرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش معاونت محترم آبخیزداری اداره کل و کارشناسان آن مجموعه با اجرای پروژه های آبخوان داری و آبخیزداری در بخشی از منطقه پایلوت آرپاچای، باعث شده که مردم منطقه به دلیل پرآب شدن چشمه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی و سرسبزی باغات و افزایش پوشش گیاهی از دستگاه های متولی و مسئولان مربوطه ابراز رضایت کنند.

وی با اشاره به برنامه در دست اجرای کشت "گل محمدی" و "آویشن" به دلیل نیاز آبی کم و اقتصادی بودن این گونه‌ها در منطقه عنوان کرد: بنا داریم تا پس از اتمام تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی بر روی دیگر گونه‌ها مقاوم به کم آبی و مستعد کشت در منطقه از قبیل موسیر، مریم گلی، مرزه کوهی و غیره با همکاری حوزه نشینان در منطقه پایلوت کشت شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر