رسانهها در راستای اخلاقگرایی حرکت کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ جلال آلامین امروز در مراسم اختتامیه ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان زنجان با بیان اینکه بین جهان واقعی و رسانهای فاصله زیادی وجود دارد، گفت: برای تشخیص رسانههای اخلاقگرا باید به این نکته توجه کرد که آیا تصویری که رسانهها از جهان ارائه میدهند، به واقعیت نزدیک است یا خیر.
بیشتر بخوانید
وی افزود: اگر دیدید که جهانی که رسانهها به تصویر میکشند به جهان واقعی نزدیکتر است، آن رسانه اخلاقگراست. اما اگر فاصله زیادی وجود داشته باشد، آن رسانه اخلاقگرا نیست.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به همگرایی و واگرایی بین دو جهان واقعی و رسانهای اشاره کرد و ادامه داد: اگر این دو جهان همگرا باشند، رسانه اخلاقگراست و اگر فاصله داشته باشند، واگراست و آن رسانه اخلاقگرا نیست.
وی با اشاره به مثال کشور آمریکا، خاطرنشان کرد: آنچه در واقعیت جریان دارد و آنچه در رسانهها به تصویر کشیده میشود، اغلب با یکدیگر فاصله دارد. در حالی که نژادپرستی و نغض حقوق بشر در این کشور به شدت وجود دارد، رسانهها تصویری از آن ارائه میدهند که بیشتر بر حفظ محیط زیست و نجات ملتها تأکید دارد.
آلامین همچنین بر اهمیت پژوهشهای رسانهای تأکید کرد و گفت: تولیدات دمدستی و فرادستی باید مورد توجه قرار گیرند. تولیدات دمدستی به راحتی شکار میشوند و نیاز به شفافیت ندارند، اما تولیدات فرادستی با پژوهش و خلاقیت مرتبط هستند و میتوانند محصولات شما را ممتاز کنند.
در نهایت، وی بر لزوم توجه به فرهنگ، طبیعت و سرمایههای وطنی در تولیدات رسانهای تأکید کرد و گفت که این موارد باید در اولویت قرار گیرند.
انتهای خبر/