تکمیل کمربندی جنوبی ابهر متوقف شده است
بهزاد آهنگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ گفت: بسیاری از طرحها از جمله سیستمهای هوشمند مدیریت شهری، زیرساختهای فیبر نوری با همکاری شهرداری، چراغهای راهنمایی، تجهیزات آمایش و آمارگیری، زیرساختهای لوکیشنی تأسیسات شهری همانند زیر ساخت gis و تجهیزات هوشمند تفکیک و جمعآوری زباله در بسیاری از شهرها ناقص مانده است.
بیشتر بخوانید
وی با اشاره به طرحهای توسعه شهری و نقش همکاری شهرهای همسایه و یکپارچگی طرحهای توسعه و جامع شهری و یکپارچه شدن آنها، افزود: اگر وزارت کشور نیز در همجواری طرحها مخالفت دارد باید با پیگیری نماینده مردم در مجلس مشکل طرحهای توسعه و جامع شهری حل شود.
کارشناس مسائل مدیریت شهری با بیان اینکه منظر شهری از دید مسافران عبوری از اتوبان و راه آهن و کمربندی شمالی شهر نمایی زیبایی ندارد، گفت: مسکنهای ملی باید در شمال شهر ابهر احداث میشد، با این کار هم به بازآفرینی خانههای فرسوده و غیرمقاوم و زیباسازی منظر شهر نیز کمک میکرد.
وی خاطرنشان کرد: محدودههای شهری منطقه مخصوصاً ابهر در راستای شمالی-جنوبی است و این عدم چسبیدن محدوده شهرهای ابهر و خرمدره و عدم تکمیل دوباندهسازی جاده ترانزیت از ابهر تا سلطانیه و عدم تعیین تکلیف زمینهای حاشیه جاده تراتزیت، بهخصوص در شهرک صنعتی نورین یک نقیصه بزرگ برای شهرهای منطقه است.
آهنگری یادآور شد: تجربه شکستخوردهای در ابهر وجود دارد و ثابت کرد متولی شهرک صنعتی نباید شهرداریها باشند چراکه هنوز پس از ۵۰ سال در شهرک صنعتی نورین ابهر برخی از خیابانهای شهرک صنعتی شهرداری آسفالت هم ندارند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصاد شهری پنج شهر منطقه ابهررود، متذکر شد: شهرداریها هنوز درآمدهای پایدار ندارند و با توجه به اینکه بودجهنویسی به روشهای سنتی مرسوم است، هنوز تنها درآمد شورا و شهرداری از عوارض،دصدور پروانه و تراکم است و شهرداری به جای کارآفرینی و اشتغالزایی و تولید ثروت و استفاده بهینه از منابع، همچنان از طریق سنتی و غیرپایدار درآمد دارد.
کارشناس مسائل مدیریت شهری با اشاره به اهمیت ایجاد فضای با نشاط در شهر و لزوم ایجاد مبلمان شهری متناسب، تأکید کرد: مفهوم طراحی و زیباسازی شهری، صرفاً نقاشی دیواری و نصب بنر نیست، بلکه طراحی کوچهها و خیابانها است و عدم اجرای این کار آرامش و کرامت شهروندان در کوچههای هشت و ۶ متری را از بین میبرد و شهری آشفته از لحاظ روانی بهوجود میآورد.
وی عنوان کرد: امنیت در محیط زیست شهری، مسئله آلودگی زیست محیطی جوی آبها، رودخانههای خشک شده و پارکها، سگ و گربههای ولگرد و مسئله فاضلاب، همکاری سازمان آبفا با شهرداری را میطلبد و بوی بسیار نامطبوع فاضلاب در مسیر رودخانههای خشک شده مردم را عذاب میدهد.
آهنگری تأکید کرد: با توجه به فرآیند اتوماسیونی شدن نامهها و پروندهها در شهرداری هنوز روال سنتی دستگردان پرونده توسط متقاضی پابرجاست و نامهها هم دستی و هم اتوماسیونی جاری میشود که این امر باعث معطلی شهروندان در شهرداریها میشود.
وی اظهار کرد: ذخیرهسازی، جمعآوری و انتقال پسماند از جمله فرآیندهای قابل تحسین شهرداریهای منطقه در مکانیزه کردن، جمعآوری زبالهها با سطلهای بزرگ و ماشینهای جمعآوری اتوماتیک است که جالب است هنوز در کل شهر زنجان این فرآیند اتفاق نیافتاده است.
کارشناس مسائل مدیریت شهری بیان داشت: مسئله نگرانکننده زمینهای تخلیه زباله است که به نظر میرسد برنامهریزی کلانی ندارد و برای مثال افق دید محدودی دارد و یکپارچگی و کار مشترک بین پنج شهر منطقه برای مدیریت پسماند دیده نمیشود.
وی با اشاره به اینکه از جمله ضعفهای بزرگ کلیه شهرداریهای سخاصه، حمل و نقل عمومی بهخصوص برای شهرکها است، تأکید کرد: با توجه به ضعفی که در مدیریت تاکسیرانی وجود دارد، در ۲۰ سال اخیر باید به تاکسیهای جدیدالورود، خطوط الزامی برای حرکت داده میشد ولی همه تاکسیها مثلاً در ابهر فقط از جاده تا مصلای ابهر را میپیمایند.
آهنگری به عدم مدیریت و تعیین ایستگاههای تاکسیرانی درون شهری و بخصوص برونشهری اشاره کرد و گفت: تاکسیهای خرمدره و شریفآباد که از ابهر حرکت میکنند در مرکز شهر ایستگاه داشته (مقابل و پشت بانک مسکن مرکزی) که این امر ترافیک داخل شهر را تشدید میکند.
انتهای خبر/