logo
امروز : پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۴۲۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

برندسازی زیتون باید انجام شود

برندسازی-زیتون-باید-انجام-شود
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برندسازی زیتون را یکی از مولفه‌های مهمی عنوان کرد که مورد غفلت واقع شده است و گفت: بحث برندسازی زیتون باید انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محمدمهدی برومندی امروز در دومین گرامیداشت روز ملی و جهانی زیتون به اهمیت تولید و توسعه صنعت زیتون در کشور اشاره کرد و بر تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از این بخش تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

وی اظهار داشت: همه تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی بر این است که سیاست‌گذاری‌های مناسبی برای تولید زیتون انجام دهیم و صنعت زیتون را در ایران به بهترین وجه ممکن توسعه دهیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید زیتون در کشور افزود: در حال حاضر، حدود ۷۰ هزار هکتار باغات زیتون در ایران داریم و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۵۰ هزار تن زیتون تولید کنیم که در سال‌های گذشته نیز تجربه تولید ۲۵۰ هزار تن را داشته‌ایم.

برومندی ادامه داد: در استان زنجان که به عنوان پایتخت زیتون کشور شناخته می‌شود، تلاش‌هایی برای استفاده از دانش روز در تولید زیتون صورت گرفته است تا گام‌های بلندی در این راستا برداشته شود.

وی همچنین از اقدامات قابل‌توجه انجام شده در دو سه سال اخیر در حوزه زیتون خبر داد و عنوان کرد: ما در شورای ملی زیتون عضویت داریم و در این مدت تلاش کرده‌ایم تا زیتون و محصولات مرتبط با آن را همانند گندم، به عنوان کالاهای اساسی حمایت کنیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین از واردات نخستین کمباین زیتون برای برداشت این محصول در کشور خبر داد و بیان کرد: برای بهره‌برداری بهینه از باغات زیتون، کلکسیون اقلام مختلف زیتون را در کشور ایجاد کرده‌ایم و اغلب انواع زیتون در ایران کشت می‌شود.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه دانش محور برای تولید پایدار زیتون در کشور تأکید کرد و گفت: اصلاح باغات زیتون باید در اولویت قرار گیرد تا از کم‌ترین سطح، بیش‌ترین برداشت ممکن انجام شود. در حال حاضر تمرکز ما بیش‌تر بر افزایش بهره‌وری است تا توسعه باغات.

برومندی افزود: هدف ما این است که باغداران به تولید ۲۰ تن زیتون در هکتار برسند و عملکرد باغات را بهبود بخشیم. در این راستا، حمایت‌های زیادی از زیتون‌کاران انجام شده که هدف آن دستیابی به تولید پایدار زیتون است.

وی همچنین به هدف دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای تولید ارقام روغن زیتون اشاره کرد و گفت: باید به سمت برندسازی محصولات زیتون حرکت کنیم و این موضوع جزو ضروریات است. ارتقای فرهنگ مصرف زیتون در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید تلاش‌های بیش‌تری انجام شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اهمیت اقتصادی صنعت زیتون، عنوان کرد: گردش مالی صنعت زیتون در کشور سالانه ۵ هزار میلیارد تومان است که این میزان ارزش زیادی برای اقتصاد کشور دارد و باید از آن بهره‌برداری بیشتری صورت گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر