logo
امروز : سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۱۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره سوادآموزی شهرستان ابهر:

۲۷۰ سوادآموز در ابهر آموزش می‌بینند

۲۷۰-سوادآموز-در-ابهر-آموزش-می‌بینند
رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: بیش از ۲۷۰ سوادآموز در سطح شهرستان ابهر در حال آموزش هستند.

علی انصاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بیش از ۲۷۰ سوادآموز در سطح شهرستان ابهر در حال آموزش هستند که کار آموزش آن‌ها بر عهده ۹ نفر از همکاران آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به رشد آماری سوادآموزان شهرستان ابهر در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم نسبت به سال قبل افزود: سوادآموزان شهرستان ابهر در رده سنی ۱۰ تا ۵۹ سال است.

رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر تصریح کرد: از مهم‌ترین مباحث سوادآموزی، شناسایی افراد است که کم‌ترین میزان سوادآموز در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با آگاهی لازم از زیرساخت کشور و با هدف تحقق عدالت آموزشی، اقدام به تأسیس نهضت سوادآموزی کرد تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

انصاری اظهار داشت: پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تنها در بستر افزایش میزان سطح سواد افراد جامعه میسر می‌شود.

وی عنوان کرد: آموزش در کشور باعث رشد و پیشرفت و تعالی جامعه می‌شود و همکاران ما نیز در این حوزه قدم‌های مثبتی برمی‌دارند تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود، چراکه کشور ما جامعه اسلامی است، پیشرفت و توسعه کشور باعث می‌شود تا چرخه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی کشور به‌خوبی به حرکت درآید.

رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه فعالیت در نهضت سوادآموزی بسیار سخت و دشوار است، افزود: هدف اصلی نهضت سوادآموزی توسعه متوازن آموزش در جامعه است و تمام سعی خود را به کار بستیم تا هیچ دانش‌آموز و فردی در هیچ نقطه از استان تهران بی‌سواد نماند، چراکه شعار محوری نهضت سوادآموزی آموزش، توسعه عدالت آموزشی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه است که آموزش به‌طور رایگان در اختیار افراد قرار گیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر