logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس علوم سیاسی:

۱۳ آبان پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

۱۳-آبان-پیروزی-انقلاب-را-سرعت-بخشید
کارشناس علوم سیاسی گفت: ۱۳ آبان در واقع پیروزی انقلاب را سرعت بخشید و تعداد شهدای دانش‌آموزان در این روز تلخ ۵۶ نفر بوده و در این جریانات صدها نفر نیز زخمی و مصدوم شدند.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه‌ ۱۳ آبان ماه سه حادثه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است، اظهار کرد: اولی تبعید امام راحل به کشور ترکیه، دومی سالروز اشغال لانه‌جاسوسی بود که این حادثه را امام راحل تعبیر به انقلاب دوم کردند و سومی روز دانش‌آموز است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان در اقدامی انقلابی دانشجويان به پا خواستند و جاسوس‌خانه آمریکا در ایران تصرف شد، ابراز کرد: در این خصوص بیش از ۵۰ جلد کتاب چاپ شد که نشان‌دهنده دخالت‌های نابجای آمریکا در امور کشور بود.

کارشناس علوم سیاسی افزود: آمریکا با ترفندها و نیروهایی که در داخل کشورمان داشت اجازه رشد و پرورش به انقلاب نوپای جمهوری اسلامی نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکتی ارزشمند بود که دانشجویان دیروز پیرو خط امام راحل که مسئولان امروز ممکلت هستند در راستای کوتاهی دست شیطان بزرگ از کشور انجام دادند. تصریح کرد: با این اقدام انقلابی درب جاسوس‌خانه در کشور بسته شد و حضور دانش‌آموز در عرصه انقلاب نیز از دیگر اقدامات مهم در این روز تاریخی به شمار می‌آید.

شامی اضافه کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ در مقابل دانشگاه رژیم منحوس پهلوی دانش‌آموزان نوگل کشور را به خاک و خون کشیدند که این روز را در تاریخ روز استکبارستیزی نامیده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان در واقع پیروزی انقلاب را سرعت بخشید و تعداد شهدای دانش‌آموزان در این روز تلخ ۵۶ نفر بود که صدها نفر نیز در این واقعه زخمی و مصدوم شدند.

کارشناس علوم سیاسی گفت: امام‌ راحل در بیاناتی که داشتند از مردم خواستند که تا رسیدن‌ به‌ هدف‌ دست از سعی و کوشش برندارند و نهضت‌ را هر چه‌ شورانگیزتر ادامه‌ دهند.

شامی بیان کرد: امام راحل هدف از نهضت را مبارزه با حکومت ظلم شاهنشاهی و سرنگونی این رژیم دانست و از مردم خواست در این راه ناامید نشوند و تا برقراری حکومت اسلامی مقاومت داشته باشند.

وی عنوان کرد: چنانچه در پیروزی انقلاب همه مردم از پیر و جوان، زن و مرد سهیم بودند و انقلاب به نحوی برای مردم و از آن خود آن‌ها است.

کارشناس علوم سیاسی ابراز کرد: دانش‌آموزان انقلابی در روز ۱۳ آبان ماه با این اقدام به مردم آزاده جهان آموختند تنها راه پیروزی علیه آمریکا این شیطان بزرگ مقاومت و ايستادگی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر