logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۱۴۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید کرد:

توجه دستگاه‌ها به سند آمایش در زنجان

توجه-دستگاه‌ها-به-سند-آمایش-در-زنجان-
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با تاکید بر توجه دستگاه‌ها به سند آمایش در اجرای پروژه‌ها گفت: هر پروژه بزرگ برای دریافت مجوز، ملزم به گذر از کمیسیون ماده ۲۳ بوده و یکی از شروط اصلی آن، تطبیق با سند آمایش سرزمینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ احمد خداوردیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، بر ضرورت تطبیق پروژه‌های استان با سند آمایش سرزمینی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون مکلف به اجرای پروژه‌ها بر پایه این سند هستند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، تصریح کرد: هر پروژه بزرگ برای دریافت مجوز، ملزم به گذر از کمیسیون ماده ۲۳ است و یکی از شروط اصلی آن، تطابق با سند آمایش سرزمینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در استان زنجان بر اساس این سند اجرا شده‌اند، افزود: ما به دنبال نهادینه کردن فرهنگ استفاده از سند آمایش در تمامی پروژه‌ها هستیم.

وی مسئولیت مستقیم اجرای این قانون را بر عهده دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: ما به عنوان ناظر، تلاش می‌کنیم تا این مهم در سطح استان محقق شود.

خداوردیان با اشاره به ماده ۵ قانون مذکور، بر مکلف بودن دستگاه‌های اجرایی و توجه به سند آمایش سرزمینی در اجرای پروژه‌ها تاکید و بیان کرد: به‌عنوان یک دستگاه هماهنگ‌کننده، پیگیر اجرای این قانون در سطح استان هستیم.

خداوردیان بر اهمیت سند آمایش سرزمینی در جهت توسعه پایدار و متوازن استان تاکید کرد.

اهمیت سند آمایش سرزمینی در پروژه‌ها

وی همچنین بر اهمیت توجه به سند آمایش سرزمینی در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: هر پروژه بزرگ برای دریافت مجوز، ملزم به گذر از کمیسیون ماده ۲۳ بوده و یکی از شروط اصلی آن، تطبیق با سند آمایش سرزمینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان عنوان کرد: ما به دنبال نهادینه کردن فرهنگ استفاده از سند آمایش در تمامی پروژه‌ها هستیم و به عنوان یک دستگاه هماهنگ‌کننده، پیگیر اجرای این قانون در سطح استان هستیم.

تسریع در تکمیل ورزشگاه زیتون زنجان 

وی با بیان اینکه مشکلات پیشین ورزشگاه زیتون در حال رفع شدن است، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، روند تکمیل این ورزشگاه سرعت گرفته است. پیمانکار و ناظر بومی این پروژه، در حال رفع نواقص و تکمیل پروژه هستند.

خداوردیان با قدردانی از تلاش‌های پیشینیان در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه استان، بر اهمیت برنامه‌ریزی جامع و مبتنی بر داده‌های دقیق تاکید کرد. 

وی گفت: برنامه‌ریزی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تصمیم‌گیری‌های اساسی و ماندگار، مستلزم داشتن اطلاعات آماری دقیق و علمی است.

آغاز سرشماری کشاورزی در استان زنجان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، از آغاز رسمی سرشماری کشاورزی در ۱۲ آبان ماه خبر داد و افزود: این سرشماری به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت و اطلاعات حاصل از آن، مبنای برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی و حتی سایر بخش‌های اقتصادی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت این سرشماری در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، تصریح کرد: اطلاعات دقیق و به‌روز از بخش کشاورزی، به ما کمک می‌کند تا برنامه‌های توسعه‌ای متناسب با نیازهای این بخش را تدوین و اجرا کنیم.

در پایان، خداوردیان بر ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مبتنی بر داده‌های دقیق برای توسعه پایدار استان تاکید کرد و از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر