logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۱۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مامایی در گفتگو با موج‌رسا:

سرطان سینه با تشخیص زودرس درمان می‌شود

سرطان-سینه-با-تشخیص-زودرس-درمان-می‌شود
کارشناس مامایی گفت: سرطان سینه با تشخیص زودرس قابل درمان است و بانوان زنجانی نسبت به غربالگری سرطان حساسیت فکری و تنش نداشته باشند.

فریبا جعفریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در تمام پایگاه‌های سلامت سراسر استان زنجان غربالگری سینه برای تشخیص و جلوگیری انجام شده است، اظهار کرد: در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان نیز اقدامات مهمی برای ممانعت و پیشگیری از بیماری سرطان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه پایگاه‌‎های جامعه سلامت در استان زنجان نیز روزانه آماده پذیرش بانوان است، افزود: بانوانی که فرزند زیر 6 سال دارند، انجام غربالگری سینه امری مهم در پیشگیری از این بیماری است. 

کارشناس مامایی با اشاره به اینکه بانوانی که سن بالای 30 سال دارند برای مراقبت‌هایی مانند روان، دیابت و پیشگیری از سرطان سینه می‌توانند به پایگاه‌های سلامت در منطقه خود مراجعه داشته باشند، ادامه داد: این افراد تحت نظر پزشک قرار می‌گیرند و این پایگاه‌ها اکثراً با خانواده‌ها در ارتباط هستند.

 وی گفت: پایگاه‌های شهری و روستایی در سطح استان به صورت جدی آماده ارائه مشاوره و درمان برای بیماران سرطانی هستند.

 کارشناس مامایی اضافه کرد: بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی در جامعه مانع پیشرفت این بیماری در بین افراد مختلف می‌شود. 

 جعفریان تأکید کرد: سرطان سینه با تشخیص زودرس قابل درمان است و بانوان زنجانی نسبت به این غربالگری سرطان حساسیت فکری و تنشی نداشته باشند.

 وی گفت: با معاینه بافت سینه به‌طور ماهانه توسط خود فرد، توده سرطانی در مراحل اولیه‌ بیماری تشخیص داده می‌شود. 

کارشناس مامایی ابراز کرد: بانوان در فاصله سنی 30 تا 39 سال باید مورد ارزیابی و معاینه سرطان سینه قرار گیرند. انجمن مهرانه زنجان (خیریه حمایت از بیماران سرطان) نیز در بحث یاری و کمک‌رسانی به بیماران سرطانی خدمات ویژه داشته و غربالگری سینه نیز در این مرکز رایگان انجام می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر