logo
امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۱۴۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

تقویت ورزش نیازمند اخلاق و معنویات است

تقویت-ورزش-نیازمند-اخلاق-و-معنویات-است-
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بخش اعظمی از رشته‌های ورزشی که جدید و پیشرفته هستند، همراه با فرهنگ غرب کشورهای خارجی به جامعه ما حواله شده است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا ارزش‌های اخلاقی و معنوی در اولویت باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ جواد بازرگان ظهر امروز در اولین اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی فعالیت‌های فرهنگی در ورزش با بیان اینکه 26 مهر ماه سال 83 با عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش انتخاب شد، گفت: هدف از انتخاب این روز اهمیت و اثرات ورزش در زندگی فردی، اجتماعی و ترویج آن است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: ورزش فرصتی برای توسعه و پیشرفت در خانواده‌ها و محیط اجتماعی است، به‌ویژه ورزش‌های همگانی بسیار باید فرهنگ‌سازی شود زیرا کم تحرکی و بی‌تحرکی در جامعه باعث بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه اگر به حوزه ورزش همگانی توجه شود باعث کاهش تمامی بیماری‌ها خواهد شد، عنوان کرد: تمامی کشورهای پیشرفته خارجی در حوزه ورزش اقدامات اساسی داشته و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی دارند.

 بازرگان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از رشته‌های ورزشی که جدید و پیشرفته هستند، همراه با فرهنگ غرب کشورهای خارجی به جامعه ما حواله شده است، تصریح کرد: باید در این زمینه تلاش کنیم تا ارزش‌های اخلاقی و معنوی در اولویت باشند.

 وی خاطرنشان کرد: تحکیم و تقویت ارزش‌ها، معنویات و منش پهلوانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی است. باید سعی بر این باشد که از فرهنگ غرب الگوگیری نشده و فرهنگ ایرانی و اسلامی قالب بر جامعه ورزشی باشد تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گریزی به بانوی قایقران زنجانی زد و گفت: زینب نوروزی ورزشکاری دلیر در رویداد المپیک پرچم فلسطین را با افتخار و جرأت در کنار پرچم ایران گرفت، که این فرهنگ باید پیاده‌سازی شود.

 بازرگان افزود: نقطه حساس در ورزش مربیان هستند اگر آنان خوب و با اخلاق باشند مسلماً شاگردان شایسته و توانمندی را پرورش خواهند داد.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر