logo
امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۱۴۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بهداشت صمت استان زنجان خبر داد:

افزایش نظارت بر فروش پسماندهای روی

افزایش-نظارت-بر-فروش-پسماندهای-روی
رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: نظارت بر فرآیند فروش و انتقال پسماندهای شهرک صنعتی افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محمدحسین فغفوری در جلسه بررسی وضعیت پسماند روی استان زنجان که در اداره‌کل بازرسی استان برگزار شد، ضمن اذعان به وجود چالش‌هایی در سیستم مدیریت پسماند استان، به موضوع انتقال پسماندهای شهرک روی اشاره و اظهار کرد: پیچیدگی‌های این فرآیند، انتقال پسماندها به سردهات را با تأخیر مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با پیشنهاد صدور مجوزهای کوتاه‌مدت 6 ماهه یا یک‌ ساله برای واحدهای تولیدی مستمر عنوان کرد: با این اقدام تسهیل روند اداری و صرفه‌جویی در زمان اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین بر نظارت دقیق سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فرآیند فروش و انتقال پسماندها تأکید کرد: این نظارت به دلیل سهم دولت در این فرآیند و لزوم گزارش‌گیری از ورود و خروج پسماندها انجام می‌شود.

وی از آمادگی کامل اداره‌کل برای همکاری با سازمان محیط زیست در تمامی زمینه‌ها خبر داد و اعلام کرد: فرآیند فروش پسماند روی در زنجان طی یک ماه آینده با تعیین قیمت نهایی آغاز خواهد شد.

فغفوری با اشاره به فرایند کیک‌شویی در بسیاری از واحدهای تولیدی روی، اظهار داشت: باطله‌های حاصل از این فرآیند به محل دفن پسماندهای صنعتی مجاز منتقل می‌شوند.

وی با بیان دغدغه مسئولان برای یافتن راهکاری مناسب و زیست‌محیطی جهت فروش پسماندهای درون شهرک، از شناسایی واحدهای صنعتی مجهز به سیستم کیک‌شویی خبر داد و افزود: این اقدام به تسهیل فرآیند فروش پسماندها کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست استان زنجان همچنین تصریح کرد: واحد خریدار پس از انجام فرآیند کیک‌شویی موظف است باطله‌های تولیدی را به محل دفن مجاز سردهات منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌ها نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در جهت احداث محل دفن پسماندهای صنعتی هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر