logo
امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۱۴۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد:

انتظارت غیرمنطقی اوقاف در احیای قبرستان دهخدا

انتظارت-غیرمنطقی-اوقاف-در-احیای-قبرستان-دهخدا
عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به انتظارت غیرمنطقی اداره‌کل اوقاف استان در احیای قبرستان دهخدا گفت: چه لزومی دارد شهرداری برای تملک این قبرستان ۶۰ میلیارد تومان هزینه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ مهدی طالب امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، با انتقاد شدید از هزینه ۶۰ میلیارد تومانی شهرداری برای احیای قبرستان متروکه دهخدا، این اقدام را غیرمنطقی و خلاف وظایف شهرداری دانست.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه مدیرکل اوقاف از درآمدزایی این قبرستان و عایدات آن سخن گفته است، اظهار داشت: ما اطلاعی از عایدات این قبرستان نداریم و تنها عایدی، تجمع معتادان و ایجاد محیطی ناهنجار بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه وقف یک واژه مقدس است، افزود: اما در مورد قبرستان دهخدا، وقف به یک عارضه شهری تبدیل شده و انتظار داشتیم اوقاف خود برای احیای این مکان اقداماتی مانند ایجاد فضای سبز انجام دهد.

وی با اشاره به ورود شهرداری به موضوعاتی مانند اصلاح وضعیت محیط آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع)، گفت: این در حالی است که شهرداری موظف به انجام چنین کارهایی نیست و این اقدامات به دلیل مطالبات مردمی انجام می‌شود. این دخالت‌ها، دردسرهایی را نیز برای شهرداری ایجاد می‌کند.

طالب در ادامه سخنان خود، خواستار تجدیدنظر در تصمیمات گرفته شده در مورد احیای قبرستان دهخدا و واگذاری مسئولیت آن به نهادهای متولی شد.

کمبود شدید امکانات آموزشی در شهرک‌های اقماری

وی در ادامه جلسه با اشاره به نبود امکانات آموزشی و رفاهی در برخی مناطق شهری زنجان، به‌ویژه در پونک و گلشهر، خواستار توجه جدی مسئولان به این موضوع شد و عنوان کرد: باید نسبت به انتظارات مردم این مناطق توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سرانه آموزشی در برخی مناطق زنجان بسیار پایین است، اظهار داشت: احداث یک مدرسه زمان‌بر است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها در مناطق حاشیه‌ای با مشکل کمبود مدرسه مواجه شوند و این مشکل به یکی از مطالبات اصلی مردم این مناطق تبدیل شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی مانند نبود مدرسه و جمع‌آوری نامنظم زباله در این مناطق، گفت: ساکنان این مناطق نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند. جابه‌جایی دانش‌آموزان با هزاران زحمت در این مناطق و ترافیک سنگین شهری به‌ویژه در زمان تعطیلی مدارس مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

طالب در پایان سخنان خود، از مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولان خواست تا اقدامات جدی برای رفع این مشکلات انجام دهند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر