logo
امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۱۴۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بهزیستی خدابنده خبر داد:

ارائه کارت به افراد معلول در خدابنده

ارائه-کارت-به-افراد-معلول-در-خدابنده
رئیس بهزیستی خدابنده از ارائه کارت به افراد معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود یک میلیون نفر در سطح کشور دارای کارت معلولیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ علی گنج‌خانلو به جایگاه قشر معلولان اشاره کرد و بیان داشت: به افرادی که کم‌توان و یا ناتوان هستند فرد معلول گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه معلولیت شامل دسته‌های مختلفی است افزود: معلولیت می‌تواند جسمی، ذهنی و روانی یا با هم باشد که به طور جدی بر روی سلامتی فرد تاثیر بسزایی دارد که نهایتاً فرد قادر به انجام کاری نیست.

رئیس بهزیستی خدابنده با بیان اینکه پس از تاییدیه از طرف کمیسیون پزشکی کارت معلولیت برای افراد صادر می شود ادامه داد: در تعریف جهانی ناتوانی به هر شرایطی گفته می‌شود که انجام برخی فعالیت‌ها یا تعامل موثر با دنیای اطراف خود (اجتماعی یا مادی) را برای فرد دشوارتر می‌کند.

وی افزود: حدود یک میلیون نفر در سطح کشور دارای کارت معلولیت هستند و در شهرستان خدابنده نیز به افراد معلول کارت ارائه شده است.

رئیس بهزیستی خدابنده اضافه کرد: از جمله خدمات واحد توان‌بخشی این اداره به معلولان می‌توان به پرداخت مستمری ماهیانه، هزینه حق پرستاری، کمک هزینه بستر‌گرا، تحویل وسایل کمک توان‌بخشی، پرداخت کمک هزینه درمان، توان‌پزشکی، ارتز و پروتز، بلیت نیم‌بها، پلاک ویژه معلولان اشاره کرد.

گنج‌خانلو ادامه داد: پرداخت هزینه دانش‌آموزی و دانشجویی، سرمایه کار بلاعوض، هزینه مناسب‌سازی تردد در سطح شهر، اعمال سهمیه ۳ درصد معلولان در استخدامی‌ها در سطح شهرستان و معافیت سربازی معلولان از دیگر خدمات واحد توان‌بخشی کمیته امداد به معلولان است.

وی تاکید کرد: معلولان به طور کلی به ۶ گروه اصلی جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و بیماران روانی مزمن دسته‌بندی می‌شوند.

گنج‌خانلو با بیان اینکه معلولیت پایان زندگی نیست و زندگی هم‌چنان جاری است ضمن تقدیر از مسئولان اداراتی که با کمیته امداد همکاری دارند اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده خدمات بیش‌تر و بهتر و گام‌های موثرتری در جهت رفاه حال نیازمندان از لحاظ‌های معیشتی، شغلی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی برداریم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر