logo
امروز : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۴۱۳۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان عنوان کرد:

تأثیر دوره پیش‌دبستانی در سلامت روان کودکان

تأثیر-دوره-پیش‌دبستانی-در-سلامت-روان-کودکان-
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را پشت‌ سر می‌گذارند از سلامت روان بالایی برخوردار بوده و همچنین در اجتماع شخصیتی مستقل خواهند داشت.

خدیجه کابلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه تعامل اجتماعی از سن سه سالگی آغاز می‌شود و کودک باید با همسالان خود در ارتباط باشد، گفت: یکی از بهترین فضاهایی که کودک می‌تواند در آن رشد کند و شخصیت خوبی از او شکل بگیرد، دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: رشد مهارت در کودکان باعث می‌شود تا با محیط پیرامون خود ارتباط خوبی برقرار کرده و جرأت‌مندی، عزت‌نفس و اعتماد به‌نفس در کودک افزایش پیدا می‌کند.

 مدرس دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به اینکه آموزش‌های کودکان باید بر اساس بازی و سرگرمی باشد، عنوان کرد: خواندن شعر، کشیدن نقاشی و ورزش ذهن آنان را پویا و فعال‌تر می‌کند.

 وی ادامه داد: کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را پشت‌ سر می‌گذارند از سلامت روان بالایی برخوردار بوده و همچنین در اجتماع شخصیتی مستقل خواهند داشت زیرا بدون حضور پدر یا مادر تمامی کارهای شخصی خود را به‌درستی انجام می‌دهند.

 کابلی با اشاره به اینکه کودکانی که در فضای مهدکودک و پیش‌دبستانی فعالیت می‌کنند برای ورود به دبستان علاقه بیش‌تری از خود بروز می‌دهند، تصریح کرد: این کودکان به‌راحتی می‌توانند با معلم، مدرسه و کتاب ارتباط مناسب‌تری بگیرند.

 وی گریزی به کودکانی که دچار اختلال اضطراب جدایی هستند زد و گفت: زمانی که کودک به یک مکان جدید می‌رود دچار اختلال اضطراب جدایی شده و احساس ناامنی می‌کند، این اتفاق نیز در سنین پیش‌دبستانی و دبستان بیش‌تر است.

 مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه امروزه مراکز روانشناسی کودک افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: پدران و مادران با مراجعه به یک روانشناس متخصص کودک اختلال اضطراب جدایی را درمان کنند تا کودک ارتباط بهتری با جامعه و همسالان خود داشته باشد.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر