logo
امروز : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۱۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

تپه نخاله‌های ساختمانی در قیدار

تپه-نخاله‌های-ساختمانی-در-قیدار
در خروجی شهر قیدار به سمت جاده پسکوهان تپه‌ نخاله‌های ساختمانی قد علم کرده‌اند و این قصه پایان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ ظاهراْ رعایت حقوق شهروندی برای خود ما سخت است و نمی‌خواهیم شهری آباد و بدون آلایندگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

این بار در خروجی شهر قیدار به سمت جاده پسکوهان تپه‌ نخاله‌های ساختمانی قد علم کرده‌اند و این قصه پایان ندارد و تا تصادف جانی و مالی رخ ندهد رخت نخواهد بست زیراکه صحنه‌های گوناگونی از این قبیل در این شهر دیده شده و بارها و بارها به مردم و مسئولان گفته شده است تا از چنین اقداماتی پرهیز شود.

در جای جای شهر قیدار شاهد این گونه مناظر بوده‌ایم که اهالی و مردم و صاحبان ملک و ساختمان با توجه به ساخت و ساز نخاله‌های ساختمانی خود را به کنار جاده‌ها، کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌ها انتقال داده و در آن‌جا رها می‌کنند و این نشان بارز عدم تمکین به قوانین شهری است.

البته در این گونه وضعیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تابلویی جهت ریخته نشدن نخاله‌های ساختمانی و زباله نصب می‌کنند تا مردم در جریان این امر قرار بگیرند اما با وجود تابلو باز هم شاهد این صحنه‌های تاسف‌بار هستیم و فرهنگ خودمان و شهرمان را زیر سئوال می‌بریم.

روزانه تا پاسی از شب عبور و مرور در جریان است و گاهی می‌بینیم تپه‌‌ای از نخاله ساختمانی در اطراف و محیط و کنار جاده‌ها وجود دارد و این باعث خواهد شد تصادف رخ دهد پس ایجاب می‌کند فرهنگ‌سازی انجام شود و برای محیط زندگی خود و شهری زیبا تلاش کنیم.

حفظ محیط‌زیست برای تک تک شهروندان یک امر بسیار مهم و حیاتی و یک وظیفه است.

ریختن زباله‌های ساختمانی همچنان رویدادی دنباله‌دار شده است و قصد پایان‌پذیری ندارد و با گفتن و نشر کردن گویا حل نمی‌شود و تا فرهنگ‌سازی نشود درست نخواهد شد.

نه‌تنها در این موارد بلکه در حوزه‌های مختلف شهرنشینی نیز باید فرهنگ‌سازی شود، چون با فرهنگ‌سازی ستون‌های جامعه محکم‌تر و پایدارتر خواهد شد و در جهت رشد و توسعه جامعه نقش به‌سزایی صورت خواهد پذیرفت.

قوانین می‌گوید ارگان‌ها و به‌ویژه مدیریت شهری و سازمان‌های مربوطه محلی برای این‌گونه موارد (تخلیه نخاله‌های ساختمانی) تعیین کرده‌اند تا از بروز مشکل در اطراف محیط زندگی مردم و داخل شهر جلوگیری شود.

پس بیاییم همان‌طور که گفته شد برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی داشته باشیم و مسئولان هم اقدامات لازم را به‌خاطر عدم تکرار این گونه اتفاقات انجام دهند و هم‌چنین خود مردم نیز با مشارکت نقش خود را در حفظ محیط زیست ایفا کنند.

فاطمه عبدالهی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر