logo
امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 13 دقیقه ]
در گزارش موج‌رسا بخوانید؛

ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی رساتر از همیشه

ناقوس-مرگ-رژیم-صهیونیستی-رساتر-از-همیشه
کشورهای اروپایی به‌خصوص ایالات متحده آمریکا، حمایت‌های مادی، معنوی، حقوقی و سیاسی زیادی از رژیم صهیونیستی داشته و دارند، اما ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی رساتر از همیشه به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ بیش از یک سال از بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه می‌گذرد و در این یک سال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین ادامه دارد و هزاران هزار زن و کودک بی‌دفاع شهید شدند و هزاران بیمارستان و مدرسه و سایر مراکز نظامی مورد هدف قرار گرفته‌اند در حالی که باید بر اساس قوانین بین‌الملل جنگ در مراکز نظامی انجام شود و رژیم صهیونیستی به جنگ فارغ از این قوانین ادامه می‌دهد، البته این جنگ و اقدامات نمی‌تواند به‌تنهایی توسط این رژیم انجام شود، مگر اینکه حامی و حامیانی از جنس خود نظیر آمریکا و کشورهای اروپایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

رژیم صهیونیستی ترسی از بمباران بیمارستان‌ها ندارد 

روح‌الله رحیمی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: رژیم صهیونیستی، رژیمی نامشروع و ساخته غرب است که خود غربی‌ها و جامعه جهانی هم تا حدود زیادی به این حقیقت اشراف دارند.

وی با بیان اینکه این رژیم نامشروع از نظر ما کشور محسوب نمی‌شود، افزود: رژیم اشغالگر، یک گروه غاصب، ظالم و جنایتکار است که بیش از ۶ دهه  بر غرب آسیا مسلط شده و سرزمین‌های فلسطینی را اشغال و غصب کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان زنجان عنوان کرد: در نظام بین‌المللی نمی‌توان این رژیم را به‌عنوان کشوری مستقل و دارای دولت و ساختار قاعده‌مند و تعریف شده تلقی کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی به‌خصوص ایالات متحده آمریکا، حمایت‌های مادی، معنوی، حقوقی و سیاسی زیادی از این رژیم داشته و دارند، تصریح کرد: واضح است که اگر حمایت‌های گسترده مادی و رسانه‌ای پشت یک گروه جنایتکار باشد به هر اقدام جنایت‌آمیز و غیربشری مبادرت می‌کند و حتی ترسی هم از بمباران بیمارستان‌ها و قتل‌عام کودکان و زنان و سال‌خوردگان بی‌گناه ندارد.

 رحیمی خاطرنشان کرد: از لحاظ منطق سیاسی، حقوقی و نظامی اگر آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی (به‌ویژه سران دولت‌های انگلستان و فرانسه و آلمان) دست از حمایت از رژیم نامشروع بردارند، عمر این رژیم چند ساعت هم تداوم نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ۱۹۵ کشور در جهان وجود دارد، بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها عضو سازمان ملل متحد هستند ولی مقر سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، در کشوری مستقر است (یعنی ایالات متحده آمریکا) که این کشور هم به دلیل دخالت‌ها و اعمال خلاف مقررات حقوقی و انسانی در قبال دیگر کشورها، چندان مقبول و موجه نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین شریک جرائم رژیم صهیونیستی است و  به‌دلیل قدرت نفوذ سیاسی و پشتیبانی مالی که دارد، طی سالیان متمادی، مکرراً قطعنامه‌های سازمان ملل را که در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر شده وتو کرده و اجازه رسیدگی عادلانه قضائی به پرونده‌های سران کودک‌کش رژیم غاصب را در محاکم بین‌المللی نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات افتخارآمیز حماس در هفت اکتبر ۲۰۲۳، به جای اینکه با نظامیان فلسطینی، رو در رو بجنگد، کمر به قتل‌عام و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و بمباران مراکز درمانی و امدادی و آموزشی بسته، گفت: با توجه به اینکه جنگ در دنیا اصولی دارد و زمانی که جنگ می‌شود و یا کشوری از خود دفاع می‌کند، بدیهی است که باید افراد غیرنظامی از معرکه تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی دور باشند.

زیر پا گذاشتن قواعد جنگل توسط اسرائیل

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه ابراز کرد: رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس و به‌ویژه در یک سال اخیر، تمام قواعد جنگی را زیر پا گذاشته و می‌گذارد و همان‌گونه که قبلاً هم گفته شد تمام این هنجارشکنی‌های وقیحانه و جنایت‌های هولناک، معلول حمایت‌های دولتمردان ایالات متحده آمریکا و اروپا و همچنین بی‌عملی و نفاق فراگیر برخی از کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این دو عامل وجود دارند، تنها باید به نصرت الهی و جهاد رزمندگان محور مقاومت و در رأس همه آنان، حمایت‌های ام‌القرای مقاومت اسلامی، یعنی  جمهوری اسلامی ایران دل بست و امید داشت تا با یک وعده صادق دیگر، جهان اسلام و حتی عالم بشریت، از لوث وجود این غده سرطانی، پاک و پیراسته شود.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی 

تورج رحمانی، عضو هیأت علمی دانشگاه و مدرس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: منازعه‌ای که در یک سال اخیر در منطقه با آن مواجه هستیم رویدادی بسیار متفاوت است نسبت به آنچه که قبلاً مشابه آن در این منطقه اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بحران موجود گسستی در تاریخ و نظام روابط بین‌الملل ایجاد می‌کند، گفت: این موضوع امری بسیار مهم است که تغییرات گسترده‌ای در ایده‌ها، نظریه‌ها و رفتار بازیگران بین‌الملل ایجاد خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب این گسست می‌شود مسئله حقوق بشر و دیدگاهی است که طی سال‌های متمادی توسط کشورهای غربی در این خصوص مطرح می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مواجه با موضوعی مانند حقوق بشر دیگر نمی‌تواند همانند گذشته اتفاق بیفتد، یادآور شد: تمام نظرات و مواضعی که پیش از این توسط داعیه‌داران مفهوم حقوق بشر مطرح می‌شد، پس از واقعه هفت اکتبر و فجایعی که در غزه رخ داده به نحوی اساسی در تمام دنیا زیر سئوال رفته است.

رحمانی ادامه داد: جهان امروز در موقعیتی قرار دارد که موازین، معیارها و استانداردهای ابزاری و دوگانه‌ غرب را به‌وضوح مشاهده می‌کند و قطعا‌ً در مواجه با مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر گسست عمیقی روی داده و دنیای غرب هرگز نخواهد توانست همچون گذشته از چنین ایده‌هایی استفاده سیاسی کند.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس شاهد گسست تاریخی بزرگی خواهیم بود، گفت: بر مبنای این گسست، اندیشه‌ها، ایده‌ها و نظریه‌ها از یک سو و چینش بازیگران، رفتارها و تعاملات در نظام بین‌الملل از دیگر سو تغییر پیدا می‌کند و عامل آن دقیقاً حوادثی بوده که در غزه و لبنان روی می‌دهد و اقداماتی است که توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آن علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، تصریح کرد: منطق و بنیاد نظری حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی بسیار سست و بی‌اعتبار است.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال ایالات متحده آمریکا همواره ایران را به داشتن نیروهای نیابتی در منطقه و حمایت از آن‌ها متهم کرده و این در حالی است که این کشور، از آن سوی دنیا وارد این منطقه شده و ضمن دخالت در مسائل این منطقه رژیم صهیونیستی را تبدیل به نیروی نیابتی خود کرده و به طور آشکار و به وضوح با تسلیحات و امکانات مرگبار از نیروی نیابتی خود پشتیبانی می‌کند.

رحمانی با تاکید بر اینکه ایران متعلق به این منطقه است و از مسائل این منطقه به طور مستقیم متاثر می‌شود، افزود: آمریکا و تشکیلات نیابتی آن یعنی رژیم صهیونیستی بر این نظرند که ایران نباید نسبت به مسائل این منطقه و جریان‌های آن اظهار نظر کند، ولی ایالات متحده آمریکا همچون گذشته می‌تواند و باید بتواند هر سیاستی را در منطقه دنبال کند و هر برنامه‌ای که متضمن منافع این کشور باشد بدون مانع اجرا نماید.

شهادت هزاران بی‌گناه به دست رژیم غاصب

وی یادآور شد: آمریکا از رژیم صهیونیستی که هزاران نفر انسان بی‌گناه اعم از کودکان، زنان و افراد بی‌دفاع را مورد هدف قرار داده و از حیات ساقط کرده، حمایت می‌کند بدون اینکه کوچک‌ترین بحث و نقدی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: درباره این مسائل و چرایی آن اجازه صحبت کردن را نمی‌دهند، اما توجه ندارند که دنیای امروز و نظام بین‌الملل نسبت به آنچه در سال‌های گذشته وجود داشته تفاوت بسیار دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت؛ دنیایی که اکنون ما در آن زندگی می‌کنیم با دنیای سال‌های آغازین قرن ۲۱ و دهه پایانی صده ۲۰ که رژیم صهیونی کم و بیش همین فجایع را خلق کرده بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه با ورود بنگاه‌های خبری الکترونیکی، پلتفرم‌های پیام‌رسان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی گوناگون، ارتباطات تنگاتنگی در دنیا ایجاد شده، مطرح کرد: اجازه نمی‌دهد آمریکا، شرکای غربی و تشکیلات نیابتی آن یعنی رژیم صهیونی با سبک و سیاقی که پیش از این اختیار کرده بودند به اقدامات خود ادامه دهند.

رحمانی ادامه داد: تداوم حمایت‌های آمریکا و شرکای غربی آن از رژیم صهیونیستی در حالی رخ می‌دهد که آن‌ها تصور می‌کنند شرایط فعلی همان است که قبلاً بود و اساساً به تحولات زمینه‌ای در نظام بین‌الملل توجهی ندارند. 

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به این واقعیت آن‌ها را نسبت به تحولات نظام‌ بین‌الملل در آینده نیز بی‌خبر کرده و براساس همین بی‌خبری همچنان به شارژ ماشین کشتارشان در منطقه ادامه می‌دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بر این موضوع تاکید کرد: آنچه امروز در منطقه ما رخ می‌دهد از ابعاد گوناگونی برخوردار است اما مهم‌ترین وجه آن به اهداف پلید آمریکا در منطقه بازمی‌گردد که به خاطر آن تاکنون میلیاردها دلار هزینه کرده است و مهم‌ترین سئوالی که هر انسان معقول و رها از شستشوی مغزی توسط سیستم رسانه‌ای غرب باید بپرسد این است که آمریکا با چه توجیهی مالیات شهروندان خود را برای کشتار مردم خاورمیانه در اختیار اسرائیل قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری متاثر در اوضاع

مهدی یار‌محمدی، کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: در بحث اقدامات رژیم صهیونیستی بیش‌تر جریان حمایت آمریکا مطرح می‌شود، طی این سال‌ها این حمایت‌ها منجر به این جریانات و حوادث شده است.

وی افزود: نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که دوران ریاست جمهوری بایدن در حال اتمام است و ترامپ به‌عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه بیش‌تر اقداماتی که نتانیاهو انجام می‌دهد بر اساس حمایت‌هایی است که از جناح‌های غیررسمی آمریکا دریافت کرده، انجام می‌شود، بیان کرد: این حمایت‌ها از جانب جریان‌هایی است که در آمریکا وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیش‌تر اقداماتی که نتانیاهو انجام می‌دهد برگرفته از سیاست‌های ترامپ است و باید به این امر توجه داشته باشیم که او امید به پیروزی ترامپ در انتخابات دارد و نتایج را به آن سمت می‌برند که به پیروزی ترامپ ختم شود. یارمحمدی با اشاره به اینکه دکتران سیاسی ترامپ روحیه تعارضی و ایجاد جنگ و درگیری را دارد، تصریح کرد: خود ترامپ با این گزاره‌ها هم مطرح می‌کند که ایرادی که بایدن دارد این است که دنبال جنگ و درگیری نیست.

 وی با تاکید بر اینکه این گزاره‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو با جریان ترامپ و جمهوری‌خواهان که جنگ‌های متعددی را در منطقه ایجاد می‌کند هماهنگ است، افزود: خود ترامپ اعلام می‌کند نتانیاهو قبل از دیدار با بایدن، با او دیدار می‌کند.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل تصریح کرد: دکتران سیاسی ترامپ نشان می‌دهد که او می‌تواند آغازگر جنگ‌های دیگر در منطقه باشد و هر چند ترامپ در دوره خودش جنگی را رقم نزده است ولی جمهوری‌خواهان هدف جنگ‌طلبانه برای رسیدن به منافع خودشان در منطقه دارند.

رژیم صهیونیستی گرفتار در باتلاق 

 وی با تاکید بر اینکه حمایت‌هایی که از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، حمایت‌هایی است که جمهوری‌خواهان در آمریکا انجام می‌دهند، گفت: با این حمایت‌ها به‌دنبال این هستند که این رژیم را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است خارج کنند.

یارمحمدی یادآور شد: در دکتران سیاسی ترامپ این گزاره وجود دارد که برای خروج از باتلاق باید مبارزه و جنگ کرد و برای تحقق این امر باید پشتیبان و حامی وجود داشته باشد که آمریکا حامی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو و اقدامات او در درون رژیم صهیونیستی توسط سیاست‌مداران و کارکنان، مخالفانی دارد، عنوان کرد: این اقدامات توسط ایالات متحده حمایت و پشتیبانی می‌شود به طوری که او این اقدامات را ادامه می‌دهد.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه ادامه این گزاره نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی تاکنون جنگ بلند مدتی نداشته‌ است، ابراز کرد: در واقع چنین جنگی که با گذر زمان گسترده تر شده و این به ضرر رژیم صهیونیستی و غرق شدن بیشتر در باتلاق است.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد همانند جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه تن به سازش دهد چون سازش برای نتانیاهو در واقع پایان حیات او و رژیم صهیونیستی است و از طرفی تاثیر منفی در نتایج انتخابات آمریکا دارد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه اگر در این گزاره‌ها دقت کنیم می‌بینیم که رژیم صهیونیستی با چندین کشور به صورت غیرمستقیم درگیر بوده و برای کاهش اثرات و صدمات آن به‌دنبال ایجاد جنگ مستقیم با حزب‌الله است.

وی ابراز کرد: ارتش رژیم صهیونیستی با آن همه ادعایی که داشت نتوانست در جنوب لبنان پیشروی داشته باشد و اقدامات او با شکست مواجه شد و از طرف دیگر شکست مواجهه با اقدامات پهپادی لبنان به معنای شکست رژیم صهیونیستی است.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل با اشاره به اینکه اکنون این گزاره بر اساس دکترین سیاسی ترامپ و حمایتی که اکنون نتانیاهو در این حالت فرسایشی دریافت می‌کند زیر نظر حمایت جمهوری‌خواهان است، اظهار کرد: هر چند دموکرات‌ها هم حمایت بیش‌تری از این رژیم دارند اما امید نتانیاهو به پیروزی ترامپ است.

وی گفت: اگر ترامپ در انتخابات موفق شود به دنبال ایجاد یک راه برای افزایش درآمد سرانه آمریکا در خاورمیانه و در نتیجه حمایت و ادامه جنگ در منطقه است که بهبودی اقتصادی و افزایش درآمد سرانه آمریکا را به‌دنبال خواهد داشت، چراکه آمریکا می‌تواند تسلیحات بیش‌تری در منطقه سرازیر و به‌فروش برساند و در نتیجه درآمدش افزایش خواهد داشت.

با تمام این‌ها کل جهان شاهد است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از یک سال است که انجام می‌شود و این رژیم غاصب به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه به پشتیبانی حامیان خود ادامه می‌دهد، لازم است تا حقوق بشر و سازمان بین‌الملل در این عرصه ورود کنند هرچند که بسیاری از کشورها از چنین از کنار اتفاقاتی بی تفاوت رد می‌شوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر