logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۱۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
وقتی مسئولان شهرستان ابهر دست به دست هم می‌دهند؛

آسفالت‌ریزی راه روستای چرگر بعد از سال‌ها

آسفالت‌ریزی-راه-روستای-چرگر-بعد-از-سال‌ها
راه مواصلاتی روستای چرگر شهرستان ابهر بعد از چندین سال با پیگیری مسئولان شهرستانی آسفالت‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ امروزه توسعه روستاها در کشور بسیار مهم است، روستاییان بنیادی‌ترین افراد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور هستند که نقش اساسی و پایه‌ای در فرآیند توسعه ملی یک کشور دارند. 

بیشتر بخوانید

روستای چرگر، از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر است که در شهر صائین‌قلعه قرار دارد، در این روستا یک هزار و ۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند و بیش‌تر اهالی به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

طبق گفته اهالی، این روستا به‌عنوان قطب تولید گوشت قرمز منطقه به حساب می‌آید و در حدود ۲ هزار دام سنگین در این روستا پرواربندی می‌شود. با اینکه روستا به لحاظ اقتصادی و کمک به استان مطرح‌ است اما روستانشینان این آبادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از آزاردهنده‌ترین این معضلات مربوط به راه دسترسی است. 

اما اخیراً با پیگیری‌های دهیاری و مسئولان شهرستانی بعد از گذشت سال‌ها جاده این روستا آسفالت‌ریزی شده است‌.

ز

رفع مشکل راه مواصلاتی روستای چرگر 

منصور علیمردانی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: با پیگیری‌های که توسط ما و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر صورت گرفت، پروژه آسفالت مسیر روستای چرگر به اتمام رسید.

وی با اشاره به رفع مشکل راه مواصلاتی روستای چرگر با اتمام عملیات آسفالت مسیر روستا چرگر، متذکر شد: این پروژه برای اولین‌بار در سطح کشور با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار و به طول ۸ کیلومتر در کم‌تر از یک ماه به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری توسعه روستاها تلاش می‌کنیم اهداف برنامه پنج‌ساله توسعه هفتم کشور را در حد امکان تحقق بخشیم.

با پیگیری مسئولان راه روستایی آسفالت‌ریزی شد

حسن مقدم‌میرشکاری، دهیار روستای چرگر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: چرگر روستایی بسیار قدیمی بوده و چندین آثار تاریخی به نام این روستا ثبت شده‌ است. این آثار شامل: جیران‌تپه، تپه زرنگول۱ و تپه زرنگول۳ همگی از عصر آهن و تپه قانچی خرابه‌سی مربوط به دوره‌های ایلخانی و صفوی است.

وی با بیان اینکه در سال ۷۹ توسط شرکت کندوان جاده روستا آسفالت‌ریزی شده بود، افزود: بعد از ۲۹ که آسفالت آن از بین رفته و اقدامی صورت نگرفته بود.

دهیار روستای چرگر با اشاره به اینکه در سفر استانی شهید آیت‌الله رئیسی به استان زنجان، توسط نماینده ویژه رئیس‌ جمهور به این پروژه اعتبار اختصاص داده شد، تصریح کرد: هشت کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی چرگر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شد.

وی با اقدامات انجام شده طی سال جاری گریزی زد و اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار دهیاری‌ها برای جدول‌گذاری ۹۰۰ میلیون تومان، برای زیرسازی چمن مصنوعی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آسفالت‌ریزی معابر روستا به طول ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط بنیاد مسکن و با مشارکت دهیاری با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با توضیح اینکه پیگیر آب پایدار و منبع بزرگ آب برای روستا هستیم، متذکر شد: از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، بخشداری و بنیاد مسکن شهرستان ابهر بابت پیگیری این مشکل تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ذذ

ضرورت توجه به آسفالت‌ریزی راه‌های مواصلاتی روستاها

فعال اجتماعی در شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: اگرچه در سال‌های اخیر به دلیل مهاجرت گسترده جمعیت روستاها به شهر از نسبت جمعیت روستایی کاسته شده است، اما هنوز جمعیت روستایی در سطح کشور تعداد قابل‌توجهی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و تثبیت این جمعیت و ممانعت از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر به دلیل مشکل مسکن، اشتغال، آلودگی زیست محیطی، ترافیک در سطح شهرها از مباحث مهم در سطح برنامه‌ریزی‌های کلان کشور محسوب می‌شود.

این فعال اجتماعی با تأکید بر اینکه این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه یک نوع تعادل در رابطه شهر و روستا ایجاد شود، متذکر شد: با تأمین امکانات زیربنایی و خدماتی لازم برای روستاییان محیطی قابل زندگی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

وی با توضیح اینکه یکی از ابزارهای مهم جهت این امر برآورده کردن امکانات رفاهی لازم از جمله زیرساخت‌های شبکه معابر و تأسیسات است، خاطرنشان کرد: اکثر روستاها در شرایط و زمانی شکل گرفته که در روستاها وسایل نقلیه موتوری وجود نداشته و روستاییان بیش‌تر از دام برای حمل و نقل استفاده می‌کردند، اما امروزه رواج وسایل حمل و نقل ماشینی در روستاها ایجاب می‌کند که معابر و شبکه ارتباطی درون روستاها اصلاح و ساماندهی شود.

با با این وجود، با توجه به اینکه روستاها قطب اقتصادی کشور به‌شمار می‌آیند، نیاز است که مسئولان در توسعه امکانات رفاهی از جمله آب، برق، تلفن، آسفالت‌ریزی معابر و راه روستایی همت بیش‌تری داشته باشند تا مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش پیدا کند و به سمت آبادانی بهتر پیش رود. با تمام این‌ها مسئولان آستین همت بالا زده‌اند و در حال بهبود شرایط در روستاها هستند و روستای چرگر نیز در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹