logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۱۳۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز آموزش دانشگاه فرهنگیان:

۲۰۰ هزار معلم در کشور بازنشسته شدند

۲۰۰-هزار-معلم-در-کشور-بازنشسته-شدند
رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: در آموزش و پرورش کشور از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ قریب به ۲۰۰ هزار معلم بوده که بازنشسته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس نجار روز پنجشنبه در جمع نومعلمان و دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه ورود معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا آزمون استخدامی بوده است، گفت: قریب به ۱۹۰ هزار نفر ورودی انجام شده اما همچنان به نیروی انسانی نیازمندیم.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم سهم استان زنجان را در آموزش معلم افزایش دهیم، افزود: سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در جذب معلم قریب به ۳ هزار نفر خروجی داشتیم که طی گذشت این دو سال به عنوان معلم مشغول به خدمت هستند.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه نسل امروزی که با نسل زد شناخته می‌شود، عنوان کرد: نسل جدید را نسل زد می‌گویند که متفاوت‌تر از نسل گذشته و پرسش‌گر و خلاق است.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۵۴ میلیون نفر در کشور مخاطب داریم، افزود: حدود ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور دانش‌آموزان هستند.

نجار با اشاره به اینکه کاربرد هوش مصنوعی در جامعه افزایش داشته است، تصریح کرد: از اول دی ماه دوره‌های هوش مصنوعی در ارائه آموزش و تولید محتوای آموزشی را برای معلمان در سطح کشور اجرا خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شما معلمان سربازان و پیشروان دانش در جامعه هستید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹