logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۲۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

اجرای پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت

اجرای-پرده‌خوانی-با-محوریت-مادران-مقاومت
امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گفت: اجرای پرده‌خوانی آئینی، «روایت مادران مقاومت» در راستای ارتقای روحیه پایداری و روایت زنان الگوی مقاومت در تاریخ، در هیئات مذهبی بانوان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی زنجان، معصومه کریمی اظهار کرد: با هدف معرفی چهار شخصیت زن مقاوم جهان اسلام، پرده‌خوانی با محوریت مادران مقاومت به همت امور بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اجرای پرده‌خوانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، الگوگیری از زنان مؤمن و انقلابی و آشنایی نسل جوان با شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام، به‌ویژه بانوان طراحی و اجرا می‌شود.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در این پرده‌خوانی که با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطبان به‌ویژه زنان جوان و دختران نوجوان طراحی شده است، زندگی چهار بانوی شاخص، اثرگذار و مسلمان که در چهار برهه زمانی متفاوت می‌زیسته‌اند، روایت می‌شود و نحوه سلوک، سبک زندگی و تأثیر آن‌ها بر جامعه، مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

وی گفت: هئیات مذهبی بانوان و مدارس و دانشگاه‌ها در استان زنجان، میزبان آئین پرده‌خوانی در ایام منتهی به دهه فاطمیه هستتد و به روایت حماسه زنان مقاوم جهان اسلام می‌پردازند.

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ضرورت آگاهی بانوان از نقش خود در این جهاد، افزود: هر بانوی ایرانی، دانش‌آموز و دانشجوی ما باید بداند که در این نبرد فرهنگی چه مسئولیت‌هایی بر دوش دارد.

کریمی ادامه داد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بانوان در قالب فعالیت‌های حمایتی مانند دوخت لباس و تهیه مواد غذایی نقش‌آفرینی می‌کردند، امروز نیز در عرصه فرهنگی، تبیین و روشنگری برای افکار عمومی وظیفه آنان است. 

وی ابراز کرد: گفتنی است، پرده‌خوانی یکی از هنرهای نمایشی پیرامون شرح حال و سیره اولیاء دین است که بر اساس تصاویر منقوش بر پرده‌های بزرگ اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹