logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۱۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

رشد جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ ابهر

رشد-جوجه‌ریزی-در-واحدهای-پرورش-مرغ-ابهر
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ شهرستان ابهر انجام شده که نسبت به سال گذشته ۲۶.۵۵ درصد رشد داشته است.

سید علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۴۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ شهرستان ابهر انجام شده است این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۹۰۲ قطعه بود، در حدود ۲۶.۵۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این میزان جوجه‌ریزی در ۵۵ واحد مرغداری صورت گرفته است، افزود: بیش‌ترین واحدهای مرغداری استان زنجان در شهرستان‌ ابهر متمرکز شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه از این میزان ۶ هزار و۷۵۰ تن گوشت مرغ گرم تولید شده است، متذکر شد: شهرستان ابهر با تولید سالانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت مرغ مرغوب علاوه بر تأمین نیاز استان بخشی از نیاز سایر استان‌ها را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ابهر از شهرستان‌های پیشرو در تولید مرغ گوشتی است، تصریح کرد: در تأمین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ‌گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار وجود ندارد.

ابراهیمی اظهار داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در تثبیت و پایداری تولید داشتن تنوع در سه عامل تأمین‌کننده، مبادی تأمین و نوع نهاده با تغییر در رژیم غذایی دام و طیور است و پیاده‌سازی این عوامل در کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری مؤثر خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹